PDA

View Full Version : Posty, profile, informacje


admin
03-02-2008, 23:35
Szanowni Państwo.

W związku z otrzymaniem w ciągu ostatniej doby maili/odezw na forum/prywatnych wiadomości etc. w których prosicie Państwo o:

- usuwanie profilu
- przywrócenie profilu bądź jego części
- usunięcie postów
- przywrócenie postów
- usunięcie profilu w imieniu innej osoby
- przywrócenie profilu innej osoby
- podanie danych osobowych innego użytkownika

Informuję:
1. Administracja/moderatorzy usuwają WYŁĄCZNIE posty niezgodne z prawem i regulaminem. Osoby piszące na forum powinny zdawać sobie sprawę z tego że jego posty będą dostępne publicznie. Jeśli jakies treści nie powinny być dostepne, każdy piszący może w przeciągu kilkudziesięciu godzin od napisania wyedytować swoje posty, tak by te treści usunąć lub też użyć funkcji "usuń post".

2. Użytkownik podaje swoje dane osobowe wyłącznie dobrowolnie i sam decyduje komu i w jaki sposób je udostepnia (dane w profilu, podpis, stopka etc.). Każdy użytkownik może samodzielnie usunąć wszelkie treści (w tym oczywiście dane osobowe) z własnego profilu, może też skorzystać z szerokiego wachlarza opcji ustawień (http://www.klub.senior.pl/usercp.php) oraz dostępności konkretnych treści w swoim profilu, na przykład tak żeby pozostawić do informacji publicznej wyłącznie swój login i skasować wszelkie możliwości kontaktu z nim przez innych użytkowników. Na prośbę użytkownika zawsze zmieniamy jego login na nie zawierający identyfikujących go danych (na przykład nazwiska czy miejsca pracy). Nie praktykujemy natomiast "całościowowego" usuwania założonych kont, nie przewiduje takiej sytuacji także regulamin Klub Senior Cafe (http://www.klub.senior.pl/informacje/t-regulamin-klub-senior-cafe-487.html), z którym każdy z zarejestrowanych użytkowników musiał się zapoznać.

Usuwane fizycznie są wyłącznie zmultiplikowane konta osób, które założyły je w celu dyskusji z samym sobą. W takim przypadku dodatkowym działaniem jest informacja o naruszeniu regulaminu / prawa zgłoszona do abuse operatora internetowego i firmy-właściciela domeny w której użytkownik ma swój adres e-mail.

3. Administracja ani moderatorzy nie pośredniczą w przekazywaniu informacji ani też nie podają żadnych danych (w tym adresów e-mail) użytkowników innym użytkownikom. Do komunikacji slużą prywatne wiadomości, możliwość wysłąnia e-maila przez formularz w profilu, kometarz w profilu - oczywiście jeśli adresat nie wyłączy u siebie tych możliwości. W takim przypadku sugeruję uszanować wolę osoby, która nie chce otrzymywać prywatnej korespondencji.

Podobne zasady panują na większości forów dyskusyjnych, przyjęcie innych w szybkim tempie doprowadziłoby bowiem do ogólnego chaosu (pocięte wątki, cytaty z nieistniejących postów etc) i zniszczenia forum jako całości - nie mówiąc już o bałaganie związanym z powrotami osób, których życzenie w zakresie usunięcia konta zostało spełnione.

Przypomnę, że nie wymagamy od użytkowników ani wpisywania danych osobowych, ani uzupełniania własnych profili w jakikolwiek sposób ani pisania na forum - są to czynności całkowicie dobrowolne a co za tym idzie to użytkownicy biorą na siebie odpowiedzialność za treści publikowane przez siebie w każdej ogólnie dostępnej części Klub Senior Cafe. Jakakolwiek ingerencja administracji w zgodne z regulaminem posty byłaby nieuprawnioną ingerencją w życie Forum.

Dlatego sugeruję po raz kolejny by jedyną reakcją na obrażanie czy niezgodne z regulaminem zachowanie było zgłaszanie postów zawierających takie treści w sposób opisany tutaj: http://www.klub.senior.pl/informacje/t-posty-niezgodne-z-regulaminem-jak-je-zglaszac-1891.html

admin
02-03-2011, 11:23
Szanowni Państwo,

Ponieważ w ostatnich tygodniach pojawiło się na forum sporo postów stanowiących w istocie "części" bardzo długich tekstów przypominamy że:
- na forum nie jest dozwolone umieszczanie takich tekstów (zwłaszczea w postaci kilku posów jeden pod drugim). Tego typu treści należy zamieszczać na blogu, a na forum można zasygnalizować ich obecność, podając stosownego linka. Forum - ze swojej natury - służy do prowadzenia dyskusji a nie pisania pamiętnika, robinia wykładów etc.
- na forum nie umieszczamy w całości tekstów skopiowanych z innych serwisów - po pierwsze dlatego że kopiowanie w całości stanowi naruszenie praw autorskich (nawet przy podaniu źródła), po drugie - ponieważ forum nie jest miejscem na umieszczanie długich artykułów

W każdym z powyższych przypadków wystarczy umieścić na forum kilka zdań i link odsyłający - do blogu, do artykułu etc.

admin
24-06-2011, 16:38
Ponieważ pojawiło się nieco nieporozumień związanych z usuwaniem / przenoszeniem postów niezgodnych z tematyką wątków lub poszczególnych podforów informuję:

1. Ze względu na przejrzystość forum zostało od początku podzielone na działy. Posty w nich zamieszczane muszą być przynajmniej w przybliżeniu zgodne z tematyką działu (czyli w podforach regionalnych piszemy o konkretnych regionach / sprawach ich dotyczących, w turystycznych o turystyce, w zdrowotnych o zdrowiu etc.). Trzymanie się tematyki danego forum służy nie tylko wspomnianej już przejrzystości ale jest także wyrazem szacunku dla innych osób odwiedzających podforum (zwłaszcza nowych użytkowników). Chodzi o to, by w miejscu które ma określoną daną tematykę znalazły się posty i wątki z tą tematyką związane a nie dowolne inne. Dlatego moderatorzy zamykają, usuwają bądź przenoszą wątki i posty niezwiązane z tematyką.

2. Ta sama zasada dotyczy wątków. Oczywiście są dopuszczalne dygresje, ale zadaniem moderatora jest między innymi reagowanie na zbyt dalekie odejście od tematyki wątku / podforum. Zdajemy sobie sprawę, że upomnienie, czy usunięcie postu nie jest przyjemne, ale to jedyne narzędzia jakimi dysponujemy, służące porządkowaniu forum. A to porządkowanie neistety czasem bywa konieczne - ze względów wspomnianych w pkt. 1.

3. W KSC są dostępne miejsca i prowadzone od dłuższego czasu wątki "o wszystkim" - znajdują się one na ogół w podforum Różności lub Humor zabawa - jeśli ktoś ma ochotę na takie zwyczajne pogaduszki - może brać udział w tych wątkach lub założyć nowy właśnie w takim miejscu.

4. Nie ma zakazu zakładania nowych wątków, wychodzących poza tematykę dotychczas prowadzonych. Przeciwnie - gorąco do tego zachęcamy, by zamiast uparcie w dotychczasowych watkach wpisywać treści nie na temat i wchodzić w ten sposób w konflikt z moderatorem, stworzyć wątek tematycznie odpowiadający temu, co chce się powiedzieć. Przykładowo - skoro wątek "A to Polska właśnie" dotyczy spraw polskich, można powiedzieć "wewnętrznych", jeśli chcemy podyskutować na temat porównań Polski z innymi krajami, zapraszam do otwarcia wątku ".... (nazwa kraju, kontynentu czy nawet bardziej ogólna) a Polska" lub podobnego. Tematyczne wątki, do których "wrzuca się" zbyt wiele tematów na raz stają się nieczytelne dla nikogo poza ich stałymi uczestnikami, nie mówiąc o tym że są najeżone pułapkami dla każdej nowej osoby, która chce w nich wziąć udział.

5. Kwestia wątków politycznych. Podforum Polityka powstało po to, by skupiać wszystkie wątki polityczne - krajowe, zagraniczne i regionalne. Od momentu jego powstania pilnujemy, by ta tematyka znajdowała się wyłącznie w podforum Polityka - z prostej przyczyny - większość uczestników KSC nie jest zainteresowana dyskusjami politycznymi i nie powinna być nimi "zaskakiwana" w watkach poświęconych zdrowiu, fotografii, pięknu przyrody czy innym kwestiom. Dlatego po raz kolejny prosimy, by dyskusje polityczne prowadzić wyłącznie w miejscu do tego przeznaczonym.

6. Ostatnio zdarzają się zgłoszenia naruszeń "odwetowe". Osoby, których posty zostały usunięte za niezgodność z regulaminem i/lub tematyką wątku/podforum starają się wyszukiwać najdrobniejesze "przewinienia" innych osób i zasypują nas takimi zgłoszeniami, czasami wielokrotnie dotyczącymi jednego postu. Informuję, że ostateczna decyzja w tej sprawie należy do moderatorów i administracji i proszę o umiar w stosowaniu tego narzędzia.

admin
07-08-2011, 17:18
Przypominam, że regulaminu nie mogą naruszać żadne treści publikowane w ogólnodostępnych częściach KSC.

Kasowane są także posty "obchodzące" naruszenia regulaminu na forum, poprzez linkowanie do treści niezgodnych z Regulaminem znajdujących się w innych miejscach.

Jednocześnie informuję, że moderatorzy usuwają posty zawierające treści niezgodne z Regulaminem KSC, a nie posty niezgodne z regulaminem w x%.

Jeśli po usunięciu postu życzycie Państwo sobie, żeby przywrócić go w części zgodnej z Regulaminem, proszę o przesyłanie na priv prośby o przywrócenie z podaniem linka do wątku i dokładnej daty oraz godziny postu usuniętego, albo też linka do postu (nie koniecznie własnego), który znajduje się ponad usuniętym. Należy też wyrazić jednoznaczną zgodę na edycję posta przez administrację. W uzasadnionych wypadkach post taki zostanie przywrócony po usunięciu z niego treści niezgodnych z regulaminem.

admin
15-11-2011, 14:20
W związku z propozycją usunięcia funkcjonalności prywatnych wiadomości informuję, że każdy użytkownik może zablokować tę funkcjonalność we własnym zakresie. Nowi użytkownicy mają domyślnie zablokowane PM i muszą je uaktywnić żeby z nich korzystać. Nie widzimy powodów do "odgórnego" blokowania PM.