PDA

View Full Version : depresja seniora


ewa-gawa
23-09-2009, 19:40
Witam!
Po raz pierwszy korzystam z forum i czuję się trochę niepewnie.
Zmobilizowałam się do pisania bo od kilku tygodni zastanawiam się czy seniorzy mają zapotrzebowanie na pomoc w problemach depresyjnych, lękach itp.
Pracuję w nowopowstałym oddziale psychoterapeutycznym dla osób po 60 roku życia. W publicznej służbie zdrowia w ramach ubezpieczenia. Sama jestem seniorką - mam 57 lat. Wydawało mi się, że zapotrzebowanie będzie ogromne. Zewsząd słyszałam o poczuciu osamotnienia, utracie sensu życia, poczuciu bycia niepotrzebnym, spychanym na margines; lęku przed uzależnieniem od opieki, problemach z dorosłymi dziećmi, wnukami itp. A tu odzew słaby.
Czy nie ma zapotrzebowania na psychoterapię jako pomoc w tych problemach, czy chodzi o coś innego?
Proszę o pomoc, bo mnie to zastanawianie i brak odpowiedzi doprowadzi do depresji:)

koziorożec
23-09-2009, 19:57
witam - ja też jestem początkująca. Mnie osobiście bardzo
się podoba ten temat. Na depresję nie cierpię ale od dawna
biorę tabletki nasenne - przynajmniej połoweczkę. Czasami sie zdarza, że zasypiam bez tej połóweczki ale muszę mieć świadomość, że ona jest mi dostępna.
Chciałabym się od tego uwolnić ale chyba już jest za pózno.

tadeusz50
23-09-2009, 20:10
ewa-gawa
Z tego co się tu orientuję to jest dość spore grono osób z depresją. Pewnie będą musiały Cię odszukać.
Witaj. Powodzenia.

Malwina
23-09-2009, 20:21
Kożiorożcu a próbowałas ziół? leków homeopatycznych...po co od razu chemia?
Ewa-gawa...cierpliwosci...myslę, ze temat chwyci, bo większośc seniorów boryka sie moze nie z depresją, ale poczuciem osamotnienia, lękami egzystencjalnymi....nie wszyscy się do tego przyznaja, ale problem napewno istnieje...

Lila
23-09-2009, 20:51
witam - ja też jestem początkująca. Mnie osobiście bardzo
się podoba ten temat. Na depresję nie cierpię ale od dawna