PDA

View Full Version : Portal e-learningowy dla Seniorów


e-senior
15-02-2010, 20:54
Witam Państwa!

Jestem wykładowcą informatyki na jednym z Uniwersytetów Trzeciego Wieku. Podczas mojej dwuletniej pracy z Seniorami uświadomiłem sobie jak wielka rolę w poszerzaniu wiedzy i zrozumieniu zagadnień informatycznych odgrywają materiały multimedialne, takie jak prezentacje, filmy, które dla Nich przygotowuję. Od pewnego czasu pracuję nad stworzeniem portalu e-learningowego skierowanego właśnie do Seniorów, który będzie zawierał materiały teoretyczne, filmy instruktażowe, quizy itd. z różnych dziedzin.
To właśnie Państwo będziecie współtworzyli portal i decydowali co ma się na nim znajdować. Pragnę zaznaczyć, że korzystanie z materiałów umieszczonych na portalu będzie całkowicie darmowe.
Początkowo portal będzie zawierał kursy z następujących dziedzin:
- komputery ogólnie,
- grafika komputerowa,
- język angielski,
- język niemiecki,
Następnie zostanie poszerzony m.in. o działy:
- fotografia,
- malarstwo i inne.

Chciałbym poprosić Państw o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania, które będą mi bardzo pomocne.
1. Czy potrzebny jest taki portal?
2. Czy będą Państwo z niego korzystali?
3. Materiały z jakich dziedzin chcieliby Państwo znaleźć na portalu?
4. Co jeszcze mógłby zawierać taki portal?

Dziękuję i pozdrawiam

wuere'le
15-02-2010, 21:05
Na pewno byłoby wielu chętnych do korzystania z takiego portalu.
Na początek zaproponowana tematyka była by w sam raz, a potem, czas pokaże.
Obawiam się jednak, że wielu już tu zaczynało podobne rzeczy robić, ale jakoś cierpliwości zabrakło, o ile się nie mylę.
Na kilku wątkach pomagają sobie sami seniorzy, jest tu kilku panów, którzy bardzo dobrze sobie z problemami innych radzą i ich porady są bardzo cenne. Uczą tez korzystania z rożnych programów i aplikacji.
Nic nie stoi na przeszkodzie jednak, aby taki portal powstał, wiedzy bowiem nigdy dosyć.Sam chętnie skorzystam i znam takich, którzy też będą pilnymi uczniami.

sellenhel