menu

senior.pl - aktywni w każdym wieku

Wróć   Klub Senior Cafe
Zarejestruj się FAQ / Pomoc Szukaj Dzisiejsze Posty Oznacz Fora Jako Przeczytane

19-04-2017 09:33

POTRZEBUJESZ:
•jabłko lub gruszka 1 sztuka
• banan 1 sztuka
• kiwi 1 sztuka
• sok jabłkowy ½ szklanki
• Płatki Żytnie Lubella 1 garść

Obierz owoce i zmiksuj je w blenderze wraz z pozostałymi składnikami. Wypij od razu. Smacznego!

19-04-2017 09:33

Coraz cieplejsze dni, coraz więcej słońca i przyroda budząca się do życia – oto pewne oznaki wiosny. Wydawać by się mogło, że to idealne warunki do tego, by mieć dobry nastrój i więcej chęci do działania. Tymczasem zdarza się, że w okresie przedwiośnia i na samym jej początku czujemy lekki spadek energii. Na szczęście istnieją sposoby, aby z przesileniem wiosennym sobie poradzić. Nie wymagają dużo czasu i nie są skomplikowane. Wystarczy, że każdego dnia spędzisz kilka chwil na świeżym powietrzu, znajdziesz odrobinę czasu dla siebie lub na rozmowę z kimś życzliwym, a posiłki zaplanujesz tak, by dostarczały ci energii do działania.

1. Korzystaj ze słońca
Przez kilka zimowych miesięcy było go zdecydowanie za mało. Dlatego, kiedy dni są coraz cieplejsze i dłuższe, a słońca coraz więcej warto znów zacząć korzystać z jego pozytywnego wpływu. To nasz sprzymierzeniec w walce z gorszym nastrojem. Podnosi poziom dobrej energii i poprawia samopoczucie. Dłuższe spacery czy uprawianie sportów na świeżym powietrzu to dobry pomysł. Jeśli jednak nie mamy jeszcze wystarczająco dużo energii do aktywności fizycznej, to warto po prostu usiąść na ławce i rozkoszować się ciepłą, słoneczną aurą. Kontakt z naturą, zwłaszcza w słoneczne dni, to doskonały sposób na odzyskanie pozytywnego nastroju, wyciszenie się i zrelaksowanie. Pamiętajmy jednak, że świeże powietrze wzmaga apetyt. Dlatego na spacer w wiosennym słońcu zabierzmy ze sobą małą przekąskę. Np. paczkę płatków żytnich albo przygotowany na ich bazie drobny smakołyk.

2. Zamień samochód na rower
Wiosną warto przesiąść się na rower. Ruch jest dobry nie tylko dla zdrowia i sylwetki, ale także naszego samopoczucia. Wyzwala bowiem endorfiny, czyli tzw. hormony szczęścia. Zamiast więc tkwić w korkach i narzekać, że tracimy cenny czas, lepiej wsiąść na rower i zrobić coś dla siebie. Jest też szansa, że do celu dotrzemy szybciej niż samochodem, zwłaszcza w porannym szczycie. W dodatku oszczędzimy pieniądze wydawane wcześniej na benzynę. Dzięki temu będziemy mogli sobie sprawić np. drobną przyjemność. Nasz nastrój poprawi też świadomość, że wybierając rower wpisujemy się w eko-trend i pomagamy naturze. Jak widać powodów, aby przesiąść się na dwa kółka jest wiele, a każdy z nich daje możliwość podniesienia poziomu naszej dobrej energii. Do pracy, na zajęcia, po zakupy – rowerem dojedziemy wszędzie, a przy okazji skorzystamy z wiosennego słońca.

3. Znajdź chwilę dla siebie
Każdego dnia czekają nas liczne zadania: spotkania, projekty, obowiązki domowe. Wydaje nam się, że w ich natłoku nie mamy ani minuty do stracenia, a już na pewno nie mamy jej dla siebie. Tymczasem momenty, kiedy jesteśmy sami ze sobą są potrzebne dla naszego dobrego samopoczucia. To chwile relaksu, ale też uporządkowania myśli. Dzięki temu możemy np. szybciej rozwiązać problem lub jeszcze lepiej rozplanować dzień. Nie jest to więc w żadnym razie marnowanie czasu. Wystarczy, że wygospodarujemy tylko 10 – 15 minut każdego dnia, a poziom naszej pozytywnej energii wzrośnie. Jak to zrobić? Można np. wstać 10 minut wcześniej, by w spokoju, patrząc za okno na wiosenną zieleń, wypić poranną kawę i zjeść miskę ulubionych płatków. Wieczorem z kolei, zamiast sprawdzać przed zaśnięciem maile czy przełączać kanały telewizyjne, lepiej wziąć relaksującą kąpiel albo wyjść na krótki, choćby 15-minutowy spacer.

4. Porozmawiaj z przyjaciółmi
Otaczanie się życzliwymi ludźmi to sprawdzony sposób na odzyskanie dobrej energii i poprawę humoru. Dzięki nim czujemy się lepiej, bo wiemy, że dla przyjaciół nasze sprawy są ważne. Wspólna zabawa, pikniki za miastem czy wiosenne grillowanie to doskonały sposób, by nawzajem uzupełnić sobie poziom pozytywnej energii. Ze znajomymi łączą nas często wspólne przeżycia i zainteresowania. Tematów do rozmów i śmiechu więc nie zabraknie. Dlatego, by utrzymać dobry nastrój, umów się na spotkanie z przyjaciółką w kawiarnianym ogródku pełnym wiosennego słońca. Najlepiej przyjedź na nie rowerem.

5. Odkryj, co może zboże
Żebyśmy mogli się cieszyć dobrą energią i realizować kolejne zadania, musimy pamiętać o tym, że nasz organizm też jej potrzebuje. Dlatego właśnie warto postawić na produkty zbożowe. Posiłkiem bogatym w dobrą energię pochodzącą ze zboża z pewnością powinno być śniadanie. To, co rano znajdzie się na talerzu ma bowiem duże znaczenie dla naszego samopoczucia także w następnych godzinach. Brak czasu nie powinien być wymówką. Cóż może być łatwiejszego i szybszego niż polanie ulubionych, zbożowych płatków jogurtem lub mlekiem i dosypanie do nich garści świeżych owoców albo orzechów. Miska płatków na biurku to także doskonały sposób na przekąskę, która regularnie będzie dostarczać nam dobrej energii w ciągu dnia pełnego zajęć.

W obu rolach – zarówno pożywnego śniadania, jak i wartościowej przekąski, doskonale sprawdzą się Płatki Żytnie od Lubelli. Powstały z myślą o wspieraniu sylwetki, dlatego na pewno docenią je osoby, które chcą zadbać o siebie na wiosnę. To wyjątkowo innowacyjny produkt wyłącznie z mąki żytniej, stanowiący doskonałe, naturalne źródło błonnika, minerałów i witamin, np. witaminy B1. Płatki Żytnie Lubelli zostały wzbogacone dodatkowo o czarną porzeczką oraz puff, czyli dmuchane ziarno – będące ich idealnym uzupełnieniem. Swój wyjątkowy smak i lekką, chrupiącą formę zawdzięczają najwyższej jakości składnikom. Wystarczy tylko np. dodać do nich ulubiony jogurt, by cieszyć się pysznym, wartościom posiłkiem. Nasz organizm otrzyma w ten prosty sposób dobrą energię niezbędną do tego, żebyśmy mieli siły i chęć do działania oraz realizowania swoich planów.

W ofercie płatków z dodatkami Lubelli dostępne są także: ryżowe z ryżowym crunchem i żurawiną, jęczmienne z pieczonym crunchem jęczmiennym oraz dynią i słonecznikiem, a także pszenne z puffem z pszenicy i czekoladą.

18-04-2017 08:40

Składniki
• Lubella Mlekołaki Cinisy 2 szklanki
• budyń waniliowy 1 sztuka
• mleko 500 ml


Wykonanie
Przygotuj budyń według instrukcji na opakowaniu.

Na dnie pucharka ułóż grubą warstwę płatków Mlekołaki Cinisy, a na nią wylej część budyniu.

Nałóż na niego kolejną warstwę płatków i zalej pozostałą częścią budyniu. Wierzch oprósz cynamonem.

18-04-2017 08:40

Składniki
• Lubella Mlekołaki Cinisy 2 szklanki
• budyń waniliowy 1 sztuka
• mleko 500 ml


Wykonanie
Przygotuj budyń według instrukcji na opakowaniu.

Na dnie pucharka ułóż grubą warstwę płatków Mlekołaki Cinisy, a na nią wylej część budyniu.

Nałóż na niego kolejną warstwę płatków i zalej pozostałą częścią budyniu. Wierzch oprósz cynamonem.

10-04-2017 13:28

We współczesnym, zabieganym świecie coraz mniej czasu spędzamy z najbliższymi. Czekają na nas liczne zajęcia, a w dodatku komputer czy telewizor okazują się często atrakcyjniejsze od rozmowy z rodziną. Tymczasem, żeby być ze sobą naprawdę blisko, potrzebne są chwile, gdy poświęcimy sobie nawzajem naszą uwagę. Doskonałą okazję do tego stanowią wspólne posiłki oraz ich gotowanie całą rodziną. Kiedy przygotowujemy razem obiad, a potem siadamy przy stole, mamy wreszcie możliwość porozmawiać, okazać bliskim zainteresowanie i sami opowiedzieć o ważnych dla nas sprawach.

Każdy moment, gdy ze sobą przebywamy i razem przeżywamy pozytywne emocje jest bezcenny. Brak czasu nie powinien być wymówką, bo bliskość budować można także podczas zwyczajnych, codziennych zajęć. Wcale nie trzeba wyjeżdżać daleko ani nerwowo wertować kalendarza.

Radość wspólnego gotowania
Szukając dobrego sposobu na to, by więcej chwil spędzać z rodziną warto pomyśleć o kuchni. Wspólne gotowanie to doskonała okazja do tego, by wreszcie naprawdę ze sobą pobyć, a kuchenne eksperymenty są jak rodzinne podróże – możemy spróbować bogactwa różnych smaków i odkryć ciekawe składniki. Rozwijając kulinarną pasję przekonujemy się przy okazji, co lubią najbliżsi i co sprawia im przyjemność.

Dobrze, aby w tej wyprawie towarzyszyły nam też dzieci. Żeby je zachęcić do wspólnego gotowania, postarajmy się, by były to chwile pełne śmiechu i zabawy. Tworząc radosną, przyjazną atmosferę mamy zdecydowanie większą szansę wygrać z telewizją czy komputerem. Nie jest to więc dobry moment na pytania o zadanie domowe, a raczej o pasje, zainteresowania czy krąg znajomych. Dzięki temu, w przyjemny, naturalny i swobodny sposób budujemy z nimi prawdziwe więzi. Pozwólmy też dziecku brać udział w całym procesie przygotowania posiłków. Od wyszukiwania ciekawych przepisów i składników w sklepie, które będą jak poszukiwanie kulinarnych skarbów, aż do przygotowywania potrawy, kiedy może stać się kapitanem odpowiedzialnym za określone zadanie. Na początek, dobrym pomysłem są np. potrawy z makaronu – często nie tylko szybkie, ale i łatwe do zrobienia. Dzięki temu nasz maluch poczuje się dumny, że niemal samodzielnie przygotował ulubione danie dla całej rodziny. To na pewno sprawi, że częściej sam będzie chciał towarzyszyć nam w kuchni. Zachęcając najmłodszych do wspólnego gotowania angażujemy ich w życie rodzinne, a przy okazji uczymy odpowiedzialności oraz praktycznych rzeczy, które przydadzą się także w przyszłości, np. prawidłowych nawyków żywieniowych.

Rodzinne gotowanie kończy wspólny posiłek. To z kolei dobry moment by w spokojnej atmosferze poruszyć ważniejsze tematy dotyczące całej rodziny, np. zaplanować wakacje. Nie zapomnijmy też umówić się z na kolejną kulinarną przygodę.

Makarony – 1000 pomysłów na dania dla całej rodziny

Dania z makaronem należą bez wątpienia do jednych z ulubionych pomysłów na rodzinne posiłki. Bogactwo makaronowych kształtów można wymieniać niemal bez końca: muszelki, wstążki, spaghetti, pióra, rurki, świderki… Jest ich tak dużo, że zrealizujemy z nimi na pewno wiele pomysłów
i zaspokoimy najróżniejsze kulinarne upodobania. Są doskonałe do przygotowania lekkich sałatek, jak i dań głównych, a nawet deserów. Świetnie smakują w połączeniu z sezonowymi warzywami i owocami. Np. zapiekanka z bakłażanem i świeżą bazylią to dobry pomysł na sycący posiłek dla całej rodziny. Natomiast dodanie do makaronu soczystych, słodkich owoców zachęci niejednego małego niejadka do skosztowania pełnego dobrej energii i witamin deseru.

Oczywiście, oprócz pomysłów na codzienne potrawy, makaron jest też doskonały do stworzenia kulinarnych dzieł na wyjątkowe okazje, np. wykwintnej wielkanocnej zapiekanki z białą kiełbasą, która pięknie zaprezentuje się na świątecznym stole. Ograniczeniem jest tylko nasza wyobraźnia.
Jednak bez względu na okazję do wspólnego posiłku, wszystkim nam zależy, aby to, co przygotujemy było smaczne i z jak najlepszych składników. Dlatego właśnie, w przypadku dań z makaronu, warto postawić na produkty Lubelli. Powstają bowiem z najwyższej jakości pszenicy, dzięki czemu są należycie twarde i doskonale sprężyste. Jednocześnie specjalny proces suszenia gwarantuje, że po ugotowaniu nie skleją się, zachowają swój piękny kolor i wyjątkowy smak. Wysoka jakość i duży wybór makaronów Lubella zachęca do szukania inspiracji na kolejne makaronowe pyszności i wspólnego spędzania pełnych radości chwil w kuchni. Lubella dba więc o jakość naszych potraw, a my możemy cieszyć się cennymi momentami z najbliższymi.

Strona 1 z 10:
 1 
 > 
Archiwum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:41.

 
Powered by: vBulletin Version 3.5.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
 

  X   Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.   X