menu

senior.pl - aktywni w każdym wieku

Wróć   Klub Senior Cafe
Zarejestruj się FAQ / Pomoc Szukaj Dzisiejsze Posty Oznacz Fora Jako Przeczytane

27-04-2016 16:14

Mamy świadomość, że soki, jako produkty powstające z warzyw i owoców zawierają pochodzące z nich witaminy oraz inne, cenne składniki odżywcze. Jednocześnie na temat soków wciąż krąży wiele fałszywych przekonań. Wynikają one przede wszystkim z nieznajomości przepisów prawa, jakimi objęta jest produkcja soków, a także z nieznajomości samego procesu ich powstawania. Straszymy się nawzajem zawartością konserwantów, „bombą cukrową” czy rozcieńczanym skoncentrowanym sokiem. W efekcie, zagubieni w gąszczu sprzecznych informacji nadal nie wiemy, co jest prawdą, a co tylko powtarzanym uparcie o sokach mitem.

Wiele razy powtarzana nieprawdziwa informacja w końcu zaczyna być uznawana za prawdę. Tak właśnie jest w przypadku 5 najpopularniejszych mitów, jakie krążą o sokach. Niewiele osób zadaje sobie trud weryfikacji tych fałszywych informacji. Z kolei uparcie powtarzane mogą wyrządzić dużo szkody, ponieważ zaczynamy pomijać w naszej codziennej diecie produkty, które stanowią cenne źródło witamin i składników odżywczych niezbędnych dla naszego zdrowia i dobrego samopoczucia.

MIT 1. Soki owocowe są dosładzane, a przez to wysokokaloryczne.

NIEPRAWDA! Zgodnie z prawem1 producentów soków obowiązuje zakaz dosładzania w jakikolwiek sposób soków owocowych, pomidorowych i 100% soków warzywnych. „W jakikolwiek”, czyli zarówno cukrami prostymi (glukoza, fruktoza), ale również sacharozą (cukier biały) czy też syropem glukozowo – fruktozowym. Nie wolno również do wszystkich soków dodawać słodzików (substancji słodzących), w tym również tych naturalnego pochodzenia, np. glikozydów stewiolowych, czyli tzw. stewii. Gdyby producent to zrobił, złamałby prawo. Jedynie niewielkie ilości cukrów i innych naturalnych przypraw (np. ziół) mogą być dodane do soków warzywnych i owocowo-warzywnych, aby poprawić ich walory smakowe. Warto też znać różnicę pomiędzy tabelą wartości odżywczych, a listą składników produktu, które są często mylone. Cukier, jaki widzimy na opakowaniu w tabeli wartości odżywczych np. soku owocowego, to ten sam naturalny cukier i w tej samej ilości, jaki znajdował się w owocach, a nie cukier dodany przez producenta. Nie znajdziemy go więc już na liście składników z jakich sok powstał. Tymczasem o kaloryczność posądzane są najczęściej właśnie soki owocowe, które mają zaledwie ok. 40 – 50 kcal w 100 ml. Wartość kaloryczna soków warzywnych jest jeszcze niższa – poniżej 40 kcal w 100 ml. Tak naprawdę wartość kaloryczna soków jest zbliżona do wartości warzyw i owoców, z których te soki powstały. I tak na przykład 100 g jabłek to ok. 45 kcal, a 100 ml soku jabłkowego to również ok. 45 kcal. Zalecenia specjalistów ds. żywienia mówią o piciu jednej szklanki soku dziennie, czyli ok. 200 ml. Tak więc, podobnie jak w przypadku wszystkich innych produktów spożywczych, zachowajmy umiar, bądźmy aktywni fizycznie, a nie będziemy musieli martwić się o naszą sylwetkę.

MIT 2. Soki zawierają konserwanty.

NIEPRAWDA! To kolejna fałszywa informacja, wynikająca z nieznajomości przepisów. Tymczasem te same regulacje prawne, zakazujące dosładzania cukrami soków oraz dodawania słodzików, zakazują też dodawania do nich jakichkolwiek konserwantów. Zakaz ten dotyczy również takich dodatków jak sztuczne aromaty czy barwniki, i obejmuje wszystkie rodzaje soków, zarówno
w butelkach szklanych i plastikowych, kartonach czy opakowaniach typu bag in box. Co więcej, producenci nie mogą napisać na opakowaniu, że ich sok nie zawiera konserwantów, sztucznych barwników czy aromatów. Nie jest to bowiem żadna przewaga konkurencyjna, a prawo, które obowiązuje wszystkich.

MIT 3. Soki powstają z rozcieńczanych skoncentrowanych soków (koncentratów).

NIEPRAWDA! Producenci często są oskarżani o rozcieńczanie soków, czyli o dodawanie do nich większej ilości wody niż znajdowała się w owocach i warzywach, z jakich powstały. Mit ten wynika z braku świadomości na temat procesu produkcji soków tzw. odtworzonych. Tymczasem soki odtworzone powstają z soku zagęszczonego, który mylnie nazywa się koncentratem, poprzez dodanie do niego maksymalnie takiej ilości wody, jaka wcześniej została odparowana. Kluczowe słowa to „takiej samej ilości”. Zgodnie ze wspomnianymi już regulacjami prawnymi, zarówno soki owocowe, jak i 100% warzywne, odtwarzane z soku zagęszczonego, muszą zawierać maksymalnie taką samą ilość wody, jaką zawierały warzywa i owoce, z których powstały. Dodanie przez producenta jej większej ilości do soku zagęszczonego byłoby złamaniem prawa. Należy też podkreślić, że jakość wody do odtworzenia soku musi odpowiadać co najmniej jakości wody pitnej. Nie jest więc prawdą panujące przekonanie, że sok odtworzony to sok z rozcieńczonego dużą ilością wody „koncentratu”.

MIT 4. Pasteryzacja to szkodliwy proces.

NIEPRAWDA! Według często powtarzanej opinii pasteryzacja ma być procesem, który jakoby niszczy w soku wszystko co dobre
i wartościowe. Mit ten wynika przede wszystkim z braku znajomości przebiegu tego procesu i jego celu. Celem pasteryzacji jest tymczasem wyłącznie zniszczenie drobnoustrojów i enzymów, które pozostawione w soku będą prowadzić do naturalnego procesu psucia. To właśnie dzięki pasteryzacji soki zyskują dłuższy termin przydatności do spożycia. Proces ten polega na podgrzaniu soku w krótkim czasie, a następnie szybkim jego schłodzeniu. Odpowiednią kombinację czasu i temperatury dobiera się indywidualnie, w zależności od rodzaju owoców i warzyw. Jest to więc proces bardzo podobny do tego, jaki stosujemy
w domach robiąc przetwory na zimę, jednak dzięki nowoczesnej technologii, którą dysponują producenci, w porównaniu
z procesem domowym zredukowana jest w nim do minimum utrata witamin, soli mineralnych czy mikro – i makroelementów.

MIT 5. Soki ze sklepu prawie nie zawierają witamin.

NIEPRAWDA! Popularne ostatnio dzielenie soków na lepsze, robione samemu i gorsze, kupione w sklepie, jest pozbawione podstaw. Soki, bez względu na sposób ich powstania robione są z warzyw i owoców, zawierają więc witaminy i substancje odżywcze z nich pochodzące i to w zbliżonych ilościach. Nie ma znaczenia czy jest to sok przygotowany w domu, sok tzw. jednodniowy czy pasteryzowany, z dłuższym terminem przydatności do spożycia, czy też odtworzony z soku zagęszczonego. Mit ten natomiast ściśle wiąże się z dwoma wcześniejszymi dotyczącymi soków pasteryzowanych oraz produkcji soku odtworzonego z tzw. soku zagęszczonego. Tymczasem według wymagań prawa soki odtworzone z soku zagęszczonego oraz poddane pasteryzacji muszą zachować fizyczne, chemiczne, organoleptyczne i odżywcze właściwości odpowiadające co najmniej sokom bezpośrednim z tego samego rodzaju owoców i warzyw. Cechy te muszą zostać zachowane przez cały okres przydatności do spożycia soku, a więc od momentu produkcji, aż do jego otwarcia. Co więcej, soki świeżo wyciskane, które powstaną z owoców przechowywanych w chłodni, powiedzmy w okresie zimowym, mogą nawet mieć niższą zawartość np. witaminy C niż pasteryzowane soki z kartonu, które powstają z zagęszczonego soku z owoców zebranych w szczycie sezonu, czyli w okresie, kiedy zawartość tej witaminy w owocach jest najwyższa. I tak na przykład szklanka pasteryzowanego soku pomarańczowego zabezpiecza nam dzienne zapotrzebowanie na witaminę C, której organizm nie potrafi gromadzić, w ok. 60%-70%.

1) Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2012/12/WE z dnia 19 kwietnia 2012 odnosząca się do soków owocowych oraz Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 8 lutego 2013 r. – Dz. U. 2013 poz. 327

26-04-2016 10:58

W Polsce od dłuższego czasu panuje powszechna moda na prowadzenie zdrowego trybu życia, czyli uprawianie sportów i zdrowe odżywianie. Przynajmniej teoretycznie. Większość z nas, zapytana o przepis na zdrowie od razu odpowie: ruch oraz zdrowa, bogata w warzywa i owoce dieta. To prawda, znamy zalecenia specjalistów. Ale czy się do nich stosujemy? Czy rzeczywiście sięgamy po produkty korzystne dla naszych organizmów tak często jak należy, czy jednak wraz ze znajomością zaleceń ekspertów wcale nie idą w parze zdrowe nawyki żywieniowe? I dlaczego wciąż aż 73% matek1 nie podaje swoim dzieciom minimalnej, zalecanej porcji warzyw i owoców lub soku dziennie?

W Polsce, od kilku lat prowadzone są akcje, które mają nieustannie przypominać, edukować oraz propagować zdrowe postawy żywieniowe wśród różnych grup społecznych. Działania takie podejmowane są zarówno przez agencje rządowe, jak
i stowarzyszenia producentów różnych branż. „5 porcji warzyw, owoców lub soku”, „Zboże smakuje i inspiruje", „Owoce
i warzywa w szkole” - to tylko niektóre z nich. Akcje edukacyjne często skierowane są do matek lub bezpośrednio do dzieci, bo wyrobienie odpowiednich nawyków żywieniowych od najmłodszych lat jest podstawą zdrowego społeczeństwa w przyszłości. Tymczasem okazuje się, że mimo podejmowanych działań edukacyjnych i coraz większej świadomości, większość z nas wciąż nie stosuje się do zaleceń ekspertów odnośnie zdrowego odżywiania.

Jak zauważyła prof. Krystyna Gutkowska, dziekan Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW – „Większość Polaków ma świadomość zaleceń ekspertów, co do zdrowego sposobu odżywiania. Za wzrostem świadomości następują co prawda zmiany w nawykach żywieniowych, jednak jest to długotrwały proces, i to pomimo wielu akcji edukacyjnych podejmowanych przez różne organizacje. Zmiany trybu życia i sposobu odżywiania przychodzą nam z dużym trudem. Widać to na przykład w badaniach rynkowych dotyczących grup produktów, które zalecane są przez ekspertów jako podstawa zdrowego żywienia, czyli w konsumpcji warzyw, owoców i ich przetworów, w tym soków. Mimo przeprowadzanych od lat działań edukacyjnych spożycie tych produktów w Polsce jest wciąż zbyt niskie. Oczywiście, akcje prowadzone konsekwentnie
i systematycznie, zaczynają przynosić efekty2 – po obserwowanym spadku spożycia tych produktów od 2002 roku, w ostatnim sezonie 2014/15 odnotowaliśmy wreszcie wzrost spożycia owoców i ich przetworów z 41,88 kg na osobę w sezonie 2013/14 do 43,50 kg/osobę w sezonie 2014/15, podobnie nastąpił także wzrost spożycia warzyw i ich przetworów z 58,74 kg na osobę w sezonie 2013/14 do 59,10 kg na osobę w sezonie 2014/15. Są to wzrosty, które cieszą, jednak wciąż daleko nam do pełnej realizacji zaleceń ekspertów w tej kwestii. Szukamy różnych wymówek, by do znanych nam rekomendacji się nie stosować. Brak czasu spowodowany pędem naszego życia, zaczynanie realizacji postanowień dotyczących zdrowego odżywiania „od poniedziałku”, aby już po 2 dniach wrócić do starych przyzwyczajeń, to tylko niektóre z nich. Szczególnie jednak niepokoi brak stosowania zasad zdrowego żywienia wśród matek3, które kształtują nawyki żywieniowe przyszłych pokoleń, i to pomimo faktu, że zdają sobie sprawę z negatywnych konsekwencji nieprawidłowego odżywiania. Oprócz braku czasu (wskazało go 51%), matki, jako jedną z wymówek podają np. fakt, że ich dziecko nie lubi warzyw lub owoców (wskazało tak 10% badanych). Jak widać nie lubimy i boimy się zmian, uważamy, że są kosztowne, a także czaso- i pracochłonne. A przecież nie musimy wszystkiego robić od razu. Możemy metodą małych kroków wprowadzać zmiany w swoich przyzwyczajeniach żywieniowych i trybie życia. Na początek możemy zacząć np. od zjadania jabłka lub wypijania szklanki soku owocowego do śniadania oraz powiedzmy wybrania się na dłuższy spacer, chociaż raz w tygodniu. Potem, można dodać do tego np. kilka małych marchewek lub szklankę soku warzywnego na drugie śniadanie i wizytę w klubie fitness raz na tydzień. W ten sposób, bez radykalnej, nagłej zmiany, powoli przyzwyczaimy się do nowego trybu życia. Zmiany nie muszą być więc ani czasochłonne, ani takie trudne jak nam się wydaje.”

Z kolei Dr Katarzyna Stoś, prof. nadzw. Instytutu Żywości i Żywienia powiedziała – „Instytut Żywności i Żywienia od wielu lat angażuje się i chętnie wspiera akcje propagujące zdrowe odżywianie. Cenne są zwłaszcza inicjatywy skierowane do matek, które także szukają różnych sposobów, aby wprowadzać zdrową dietę w swoich domach. Przypomnę, że eksperci z całego świata,
w tym z naszego Instytutu, nieustannie podkreślają, że aby cieszyć się dobrym zdrowiem należy spożywać minimum 400 g owoców lub warzyw każdego dnia w 5 porcjach, z czego jedną (ok. 200 ml) może stanowić szklanka soku. Nie jest więc dobrą wymówką ani brak czasu, ani fakt, że dziecko owoców czy warzyw nie lubi. Na rynku istnieje przecież bogata oferta tych produktów, a także soków i nektarów o najróżniejszych smakach. Jeśli my lub nasze dzieci nie lubimy konkretnego warzywa czy owocu możemy skorzystać z innego produktu z tej grupy lub soku owocowo-warzywnego. Uważam więc, że należy wciąż przypominać o zaleceniach ekspertów, wykazywać skutki złej diety oraz uczulać matki, by od najmłodszych lat wyrabiały zdrowe nawyki żywieniowe u swoich dzieci i przyzwyczajały je do tego, by sięgały po zdrowe przekąski, jak warzywa i owoce oraz soki. Tylko długotrwałe budowanie prawidłowych postaw i ciągła edukacja w tym zakresie może zaowocować w przyszłości społeczeństwem, które nie będzie borykać się z problemami zdrowotnymi będącymi wynikiem braku witamin i innych składników odżywczych zawartych w owocach i warzywach, a także ponosić kosztów związanych z leczeniem chorób tym spowodowanych.
A ponieważ obecnie wiedzę czerpiemy głownie ze środków masowego przekazu, bardzo ważne jest włączenie się także przedstawicieli mediów w działania edukacyjne.”

Jak widać z wypowiedzi ekspertów, edukacja społeczeństwa i nieustanne przypominanie zasad dotyczących zdrowego odżywiania jest konieczne, bo zmiana postaw żywieniowych następuje zbyt wolno, a to grozi poważnymi konsekwencjami społecznymi
w przyszłości.

1, 3) Źródło: Badanie KUPS, wykonane przez Millward Brown, luty 2015 (CATI, matki dzieci w wieku 3-12 lat, odpowiedzialne
w gospodarstwie domowym za dobór składników posiłków).
2) Dane IERiGŻ na podstawie danych GUS

07-04-2016 14:03

W 2015 r. firma Dyson – wiodący w świecie dostawca najnowszych rozwiązań technologicznych dla gospodarstw domowych
i biur – odnotowała rekordowy wzrost obrotów w skali globalnej o 26% do poziomu 1,7 mld funtów szterlingów. Wartość inwestycji firmy w nowe technologie wzrosła do 206 mln funtów, a zyski wzrosły o 19% do 448 mln funtów. Firma Dyson rozwija się wyjątkowo dynamicznie w Azji i Europie. Ponadto przygotowuje się do wprowadzenia na rynek kolejnych ciekawszych i bardziej inteligentnych urządzeń, które powstaną w oparciu o opatentowane technologie.

Firma Dyson zawdzięcza globalny wzrost obrotów w 2015 r. rosnącej popularności zaawansowanej technologii odkurzaczy zasilanych bateriami i rozwojowi gamy produktów służących kontroli środowiska, głównie w kategorii oczyszczaczy i nawilżaczy powietrza w Azji.

W 2016 r. firma Dyson planuje wydawać 5 mln funtów tygodniowo na badania i rozwój oraz przeznaczyć dodatkowo 100 mln funtów w okresie kolejnych trzech lat na inwestycje w technologie innych podmiotów. Obecnie trwają prace nad 40 nowymi produktami. W marcu Dyson wprowadzi na rynek wentylator i oczyszczacz powietrza Dyson Pure Cool™ Link, który automatycznie usuwa 99,95% unoszących się alergenów i cząsteczek zanieczyszczeń wielkości 0,1 mikrona . W nowym urządzeniu zastosowano filtr HEPA z włókna szklanego 360° firmy Dyson, który zatrzymuje wszystkie drobne zanieczyszczenia. Wewnętrzne czujniki rejestrują zmiany warunków, a następnie automatycznie dostosowują przepływ powietrza, aby zapewnić ustawioną jakość powietrza. Urządzenie pracuje cicho i zapewnia czyste powietrze w całym pomieszczeniu. Oczyszcza powietrze przez cały rok, a latem może służyć jako wentylator.

Tworząc nowe urządzenie Dyson Pure Cool™ Link inżynierowie z firmy Dyson wykorzystali jednocześnie znajomość dynamiki płynów i systemów filtracji oraz możliwości oprogramowania. Dzięki temu oczyszczacz informuje o jakości powietrza wewnątrz pomieszczeń automatycznie usuwając wykrywane cząsteczki zanieczyszczeń. Jednocześnie na bieżąco przekazuje informacje
o jakości powietrza do aplikacji Dyson Link App, wskutek czego to, co niewidoczne, staje się widoczne za jednym dotknięciem palca.

James Dyson, założyciel firmy i wynalazca, powiedział: „Uważamy, że środowisko naturalne jest zanieczyszczone, ale powietrze w naszych domach może być znacznie gorsze. Inżynierowie firmy Dyson skonstruowali oczyszczacz, który w automatyczny sposób usuwa z powietrza ultradrobne alergeny, zapachy i zanieczyszczenia, informując nas na bieżąco o jego jakości”.

Nowa aplikacja Dyson Link App, opracowana dla systemu iOS i Android, umożliwia użytkownikom zdalne monitorowanie jakości powietrza w pomieszczeniu – nawet gdy są poza domem. W przypadku włączenia trybu automatycznego urządzenie może automatycznie reagować na jakość monitorowanego powietrza.

05-04-2016 11:25

Marka Liebherr wprowadza w marcu 2016 roku na polski rynek nową linię urządzeń BluPerformance. To nowa generacja chłodziarko-zamrażarek, w której zastosowano całą serię innowacyjnych rozwiązań i technologii. Urządzenia z linii BluPerformance to nawet o 20% niższe zużycie energii w odniesieniu do najwyższej dotychczas klasy energetycznej A+++, cichsza praca, więcej miejsca i świeżość na dłużej. Liebherr BluPerformance to precyzyjne dotykowe sterowanie, perfekcyjne wykonanie nawet najdrobniejszych elementów oraz łatwość użytkowania. Nowe rozwiązania dostępne będą zarówno
w modelach z linii Premium, jak i Comfort.

Marka Liebherr od dekad wyznacza kierunki rozwoju w chłodnictwie, inwestując w najbardziej innowacyjne rozwiązania
i technologie. Już w 1966 roku Liebherr jako pierwszy wprowadził technologię FrostSafe, stosowaną dzisiaj powszechnie
w urządzeniach tej marki. Rok 1971 to debiut pierwszego urządzenia ze sterowaniem elektronicznym, a 1996 to prezentacja urządzeń z technologią BioFresh i opatentowanie tego wyjątkowego rozwiązania. W 2004 roku marka wprowadziła do chłodziarko-zamrażarek oświetlenie LED, a w 2009 technologię Smart Steel. Od 2010 roku Liebherr konsekwentnie wprowadzana kolejne innowacyjne rozwiązania. W roku 2010 premierę miał SoftSystem, w 2013 roku zwiększono efektywność energetyczną urządzeń do zabudowy. Rok 2016 to premiera zupełnie nowej, innowacyjnej linii urządzeń BluPerformance, to nowy wymiar świeżości w urządzeniach marki Liebherr.

Liebherr BluPerformance – najwyższa klasa energetyczna
Dbałość o środowisko zawsze była jednym z priorytetów marki. Liebherr używa najwyższej jakości komponentów, aby zapewnić długie i pewne funkcjonowanie oraz najlepszą efektywność energetyczną urządzeń. Dlatego również w najnowszej linii BluPerformance Liebherr zadbał, aby zużycie energii było jak najniższe i wyposażył wszystkie modele w klasę efektywności A+++ lub A+++/-20%. Dzięki temu urządzenia Liebherr BluPerformance – zarówno modele Premium, jak i Comfort – są bardziej ekonomiczne od dotychczasowych. Rozwiązaniem tym po raz kolejny Liebherr ustanawia najwyższe standardy produkcji urządzeń chłodniczych.

Liebherr BluPerformance – do 20% więcej pojemności na przechowywanie żywności
W urządzeniach Liebherr BluPerformance technologia chłodzenia (w tym tzw. skraplacz) została całkowicie zintegrowana
w podstawie urządzenia, uzyskując tym samym więcej przestrzeni na przechowywanie żywności. Rozwiązanie to, wzbogacone zastosowaniem niezwykle wydajnego kompresora, również zwięźle zintegrowanego w podstawie urządzenia gwarantuje, że nowe produkty Liebherr BluPerformance są niezwykle ciche podczas pracy.

Liebherr BluPerformance – świeżość na dłużej oraz więcej przestrzeni w komorach BioFresh
Nowe, innowacyjne lodówki z linii Liebherr BluPerformance oferują znacznie większą przestrzeń w komorze chłodziarki
w szufladach z technologią BioFresh, jak również w komorach zamrażarki. W urządzeniach tych mogą one być użyte jako komory HydroSafe (z wyższym poziomem wilgotności) lub jako DrySafe (z niższym poziomem wilgotności). Zainstalowane przez Liebherr podświetlenie szuflad BioFresh ułatwia szybkie znalezienie potrzebnych produktów, nawet gdy komory są w pełni wypełnione. Aby zapewnić doskonały podgląd szuflad BioFresh, oświetlenie LED zintegrowane jest w płycie działowej. Wszystkie szuflady BioFresh można całkowicie wysunąć na szynach teleskopowych, co daje nieograniczony dostęp do wszystkich produktów. W liniach Premium szuflady BioFresh oferują mechanizm samoczynnego wsuwania i cichego domykania.

Liebherr BluPerformance – wielofunkcyjna obsługa dotykowa
Modele Premium z linii Liebherr BluPerformance posiadają 7-calowy, wysokiej rozdzielczości wyświetlacz LCD zintegrowany
w drzwiach urządzenia. Szeroki wachlarz zaprogramowanych funkcji, z których wszystkie są łatwe w obsłudze, oferuje maksimum codziennej wygody. Na wyświetlaczu widoczne są dostępne informacje i wskazówki dotyczące codziennej obsługi
i energooszczędności oraz porady dotyczące przechowywania wszelkiego rodzaju artykułów. W odpowiedzi na indywidualne wymagania, w chłodziarko-zamrażarkach Liebherr BluPerformance można ustawić i wyświetlić na panelu obsługi do sześciu ustawionych programów. Na przykład dzięki programowi Party można szybko i efektywnie schłodzić napoje, a dzięki programowi Wydajność Max urządzenie osiąga maksymalną wydajność chłodniczą. Dla strefy chłodzenia i zamrażania wybrane zostają wówczas najniższe ustawienia temperatury. Program Dzień za Dniem jest dostosowany do codziennych potrzeb. Oferuje optymalną wydajność chłodniczą i efektywność przy standardowych ustawieniach temperatury w strefie chłodzenia
i zamrażania. Aby jeszcze bardziej obniżyć zużycie energii można aktywować dodatkowe programy, na przykład: Oszczędność Energii czy program Wakacje, który zmniejsza zużycie energii podczas dłuższej nieobecności.

Liebherr BluPerformance – design i funkcjonalność wnętrza
Tworząc nową linię Liebherr od samego początku kierował się podstawową zasadą – „projekt podąża za funkcją”. Celem marki Liebherr jest, aby niewidoczna – a niezwykle efektywna – technologia chłodzenia, odzwierciedlała projekt w sposób widoczny
i wymierny. Zastosowany w urządzeniach Liebherr BluPerformance minimalistyczny design HardLine sprawia, że te eleganckie chłodziarko-zamrażarki stają się centralnym punktem każdej kuchni lub przestrzeni mieszkalnej, przyciągającym wzrok
i charakteryzującym się ponadczasową elegancją. Zawiasy drzwiowe są całkowicie zintegrowane, dzięki czemu nie zaburzają ogólnego wyglądu urządzenia. Uchwyt ma bardzo atrakcyjny wygląd i jest zintegrowany z mechanizmem drzwi, gwarantującym ich bezproblemowe otwieranie, zarówno dla komory chłodziarki jak i zamrażarki. Wnętrze urządzenia z najlepszej jakości szkła hartowanego GlassLine, z wykończeniem ze stali szlachetnej, zaprojektowano tak, aby umożliwić optymalny przegląd przechowywanych produktów. Urządzenia są wyposażone w schowek VarioSafe – idealny do przechowywania małych produktów spożywczych, tubek lub słoiczków.

Sufitowe oświetlenie LED zapewnia eleganckie i jednorodne rozświetlenie całego wnętrza. Modele Premium BioFresh z linii Liebherr BluPerformance posiadają dodatkowe oświetlenie LED zintegrowane w tylnej ścianie. Oświetlenie LED zamontowane
w dolnej części drzwi chłodziarki optymalnie oświetla szuflady zamrażarki.

Liebherr BluPerformance – wysoko wydajny system wentylacyjny
Wszystkie chłodziarki i chłodziarko-zamrażarki Liebherr BluPerformance posiadają system PowerCooling z filtrem FreshAir
z węglem aktywowanym. Filtr oczyszcza cyrkulujące powietrze i szybko wychwytuje nieprzyjemne zapachy, aby zagwarantować optymalną jakość powietrza wewnątrz komór. Elektroniczny wyświetlacz posiada przydatną funkcję przypominania, która informuje użytkowników o terminie wymiany filtra.

Wysokiej klasy materiały, perfekcyjne wykonanie nawet najdrobniejszych elementów, łatwość użytkowania oraz precyzyjne dotykowe sterowanie, to cechy, które definiują nową linię urządzeń Liebherr BluPerformance.

04-04-2016 14:04

Joanna Orleańska została ambasadorką piątej edycji edukacyjnej kampanii pt. „5 porcji warzyw, owoców lub soku” organizowanej przez Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków. W ramach współpracy z organizatorami akcji, aktorka pojawiła się w marcu w programie TVP pt. „Pytanie na śniadanie”, a kolejne zaplanowane na ten rok działania edukacyjne
z jej udziałem będą realizowane zarówno w telewizji, jak też w prasie oraz Internecie, w tym w mediach społecznościowych.

Realizowany od 2008 roku program „5 porcji warzyw owoców lub soku” ma na celu promowanie zasad zdrowego odżywiania,
a zwłaszcza uświadomienie społeczeństwu jak wartościowymi z punktu widzenia żywieniowego produktami są warzywa, owoce
i soki. W tegorocznej edycji Joanna Orleańska będzie zachęcać Polaków do zdrowego trybu życia oraz do stosowania prawidłowo zbilansowanej diety, bogatej w warzywa, owoce i soki. Wraz z niezależnymi ekspertami z zakresu zdrowego odżywiania aktorka, w przystępny sposób będzie dzielić się wiedzą na temat tego, dlaczego tak ważne w codziennej diecie są właśnie te produkty.

„Idea kampanii ‘5 porcji warzyw, owoców lub soku’ jest mi bardzo bliska, ponieważ dbanie o siebie, a przede wszystkim o zdrowie swoje i swojej rodziny jest dla mnie bardzo ważne. Dlatego każdego dnia dokładam starań, by w mojej diecie nie zabrakło owoców i warzyw, które bogate są w cenne składniki odżywcze, takie jak witaminy, antyoksydanty oraz mikro
i makroelementy.” – powiedziała Joanna Orleańska, ambasadorka kampanii. I dodała - „Ponieważ zdrowe odżywianie jest ważnym elementem mojego życia, bardzo się cieszę, że mogę być częścią tak wyjątkowego projektu. Uważam, że warto się angażować w tego typu kampanie edukacyjne, i z chęcią podzielę się swoją wiedzą z innymi. Wciąż niestety zbyt mało osób jest świadomych, jak istotna jest w naszym życiu rola warzyw i owoców, a jeszcze mniej zdaje sobie sprawę, że eksperci z całego świata potwierdzają, że jedną z ich porcji stanowić może szklanka soku, także pasteryzowanego. Tym bardziej więc cieszy mnie fakt, że, mogę rozwiewać mity i nieprawdziwe przekonania o sokach. Szklankę pasteryzowanego soku piję co dzień do śniadania, a często też w ciągu dnia, gdy nie mam czasu na przygotowanie np. tradycyjnej sałatki. To właśnie mój sposób, aby
w zabieganym życiu, jakie prowadzę, dostarczyć sobie cennych składników odżywczych.”

Joanna Orleańska ukończyła wrocławski wydział Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego. Już na I roku studiów zadebiutowała „Słodko-Gorzkim” Władysława Pasikowskiego. Podjęła współpracę z Teatrem Polskim we Wrocławiu, a od 2005 roku związana jest z Teatrem Studio w Warszawie. Zagrała w znanych polskich filmach, takich jak „Show” Macieja Ślesickiego, „Pręgi” i „Senność” Magdaleny Piekorz czy „Skaza” Marcina Wrony. Na małym ekranie można ją było oglądać przez 12 lat w serialu „Złotopolscy”, zagrała też m. in. w serialach „Szpilki na Giewoncie”, „Pierwszy Milion” i „Licencja na wychowanie”.

Archiwum
2007
Luty
Marzec
Kwiecień
Maj
Czerwiec
Lipiec
Sierpień
Wrzesień
Październik
Listopad
Grudzień
2008
Luty
Marzec
Kwiecień
Maj
Czerwiec
Lipiec
Sierpień
Wrzesień
Październik
Listopad
Grudzień
2009
Luty
Marzec
Kwiecień
Maj
Czerwiec
Lipiec
Sierpień
Wrzesień
Październik
Listopad
Grudzień
2010
Luty
Marzec
Kwiecień
Maj
Czerwiec
Lipiec
Sierpień
Wrzesień
Październik
Listopad
Grudzień
2011
Luty
Marzec
Kwiecień
Maj
Czerwiec
Lipiec
Sierpień
Wrzesień
Październik
Listopad
Grudzień
2012
Luty
Marzec
Kwiecień
Maj
Czerwiec
Lipiec
Sierpień
Wrzesień
Październik
Listopad
Grudzień
2013
Luty
Marzec
Kwiecień
Maj
Czerwiec
Lipiec
Sierpień
Wrzesień
Październik
Listopad
Grudzień
2014
Luty
Marzec
Kwiecień
Maj
Czerwiec
Lipiec
Sierpień
Wrzesień
Październik
Listopad
Grudzień
2015
Luty
Marzec
Kwiecień
Maj
Czerwiec
Lipiec
Sierpień
Wrzesień
Październik
Listopad
Grudzień
2016
Luty
Marzec
Kwiecień
Maj
Czerwiec
Lipiec
Sierpień
Wrzesień
Październik
Listopad
Grudzień
2017
Luty
Marzec
Kwiecień
Maj
Czerwiec
Lipiec
Sierpień
Wrzesień
Październik
Listopad
Grudzień
2018
Luty
Marzec
Kwiecień
Maj
Czerwiec
Lipiec
Sierpień
Wrzesień
Październik
Listopad
Grudzień
2019
Luty
Marzec
Kwiecień
Maj
Czerwiec
Lipiec
Sierpień
Wrzesień
Październik
Listopad
Grudzień
2020
Luty
Marzec
Kwiecień
Maj
Czerwiec
Lipiec
Sierpień
Wrzesień
Październik
Listopad
Grudzień
2021
Luty
Marzec
Kwiecień
Maj
Czerwiec
Lipiec
Sierpień
Wrzesień
Październik
Listopad
Grudzień
2022
Luty
Marzec
Kwiecień
Maj
Czerwiec
Lipiec
Sierpień
Wrzesień
Październik
Listopad
Grudzień
2023
Luty
Marzec
Kwiecień
Maj
Czerwiec
Lipiec
Sierpień
Wrzesień
Październik
Listopad
Grudzień
2024
Luty
Marzec
Kwiecień


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:01.

 
Powered by: vBulletin Version 3.5.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.