menu

senior.pl - aktywni w każdym wieku

Wróć   Klub Senior Cafe > Zdrowie > Profilaktyka i zdrowy styl życia
Zarejestruj się FAQ / Pomoc Szukaj Dzisiejsze Posty Oznacz Fora Jako Przeczytane

Odpowiedz
Narzędzia wątku Przeszukaj ten wątek
  #18581  
Nieprzeczytane Wczoraj, 22:20
Arti's Avatar
Arti Arti jest offline
Stały bywalec
 
Zarejestrowany: Sep 2008
Miasto: Radom
Posty: 19 031
Domyślnie

Od roku eliminuję chemię w swoim żywieniu, kosmetyce i w Blusa też oraz w domu i zagrodzie.

można? można

Przeszłam na naturę w 90%
__________________
Odpowiedź z Cytowaniem
  #18582  
Nieprzeczytane Dzisiaj, 09:37
Siri's Avatar
Siri Siri jest offline
Stały bywalec
 
Zarejestrowany: Sep 2010
Posty: 16 827
Domyślnie

Pyłek pszczeli też od dawna łykam ...
Mielone ziarnka też ...
a ostatnio wyczytałam w necie ,że wszystkie ziarnka przed spożyciem trzeba moczyć parę godzin ,a nawet dobę lub dwie ,np.orzechy ....to mi znacznie utrudni jedzenie ?!


http://sekrety-zdrowia.org/dlaczego-...zechy-nasiona/

http://veganworkout.org.pl/moczenie-...ego-nie-warto/
__________________
Szczęście nie jest czymś co przychodzi gotowe. Ono pochodzi z twoich własnych działań.

~ Dalai Lama ~
Odpowiedź z Cytowaniem
  #18583  
Nieprzeczytane Dzisiaj, 09:42
Siri's Avatar
Siri Siri jest offline
Stały bywalec
 
Zarejestrowany: Sep 2010
Posty: 16 827
Domyślnie

http://veganworkout.org.pl/moczenie-...ego-nie-warto/

To prawda – moczenie orzechów i nasion poprawia przyswajalność poszczególnych składników mineralnych. Minimalizujemy w ten sposób udział kwasu fitynowego. Jednak wbrew powszechnej opinii, kwas fitynowy nie jest składnikiem antyodżywczym i również spełnia swoją rolę w dobrze zbilansowanej diecie!

Moczenie orzechów może być jednak dla niektórych osób niepraktyczne. Migdały, orzechy włoskie, orzechy ziemne – to świetne przekąski, po które warto sięgać w ciągu dnia nie przejmując się tym czy wcześniej odpowiednio długo leżały w wodzie.

Wiemy, że regularne spożywanie surowych orzechów wpływa na obniżenie ryzyka chorób serca. Surowe ziarna i orzechy również stanowią świetne źródło witamin i minerałów. Jeżeli jednak naszym problemem jest niedobór niektórych składników mineralnych – moczenie wcześniej spożywanych ziaren pozwoli nam lepiej uzupełnić dzienne zapotrzebowanie. Pomocne może okazać się mogą również inne formy mechanicznej obróbki np. mielenie. Zwłaszcza w przypadku ziaren sezamu i maku.

UWAGA NA SIEMIĘ LNIANE

Wyjątkiem są ziarna siemienia lnianego. Siemię to jedno z najważniejszych (i najtańszych) źródeł kwasów omega-3 w menu. Dlatego, krytycznie ważnym elementem diety jest przygotowanie ziaren w taki sposób aby nasz organizm maksymalnie wykorzystał właściwości siemienia. O ile w przypadku żelaza czy wapnia, istnieją dziesiątki źródeł roślinnych, o tyle w przypadku omega-3 źródeł roślinnych jest zaledwie kilka.

Siemię lniane powinniśmy kupować w formie surowych ziaren i mielić bezpośrednio przed podaniem, np. w młynku do kawy. Możemy je też wcześniej namoczyć. Nie warto kupować już wcześniej zmielonych ziaren bo kwasy omega-3 są bardzo niestabilne i po kilku dniach na sklepowej półce nic z nich nie zostanie. Gwarantem jakości są zawsze surowe ziarna!

Pamiętajcie – zdrowa dieta nie może polegać na nieustannym liczeniu składników i analizowaniu poszczególnych połączeń. Jedzmy to na co mamy ochotę z przewagą pełnoziarnistych produktów roślinnych i wykonujmy regularne badania. Jeżeli lubisz jeść surowe migdały nie zaprzątaj sobie głowy ich moczeniem. Jeżeli masz problem z zawartością wapnia w diecie – przemyśl kilka drobnych poprawek – nie pij kawy do śniadania, włącz moczenie orzechów. Opcji jest wiele.
__________________
Szczęście nie jest czymś co przychodzi gotowe. Ono pochodzi z twoich własnych działań.

~ Dalai Lama ~
Odpowiedź z Cytowaniem
  #18584  
Nieprzeczytane Dzisiaj, 11:44
Arti's Avatar
Arti Arti jest offline
Stały bywalec
 
Zarejestrowany: Sep 2008
Miasto: Radom
Posty: 19 031
Domyślnie

Cytat:
Napisał Siri
a ostatnio wyczytałam w necie ,że wszystkie ziarnka przed spożyciem trzeba moczyć parę godzin ,a nawet dobę lub dwie ,np.orzechy ....to mi znacznie utrudni jedzenie ?!

Moczę ziarenka wieczorem na noc no to w czym kłopot
__________________
Odpowiedź z Cytowaniem
  #18585  
Nieprzeczytane Dzisiaj, 12:04
Arti's Avatar
Arti Arti jest offline
Stały bywalec
 
Zarejestrowany: Sep 2008
Miasto: Radom
Posty: 19 031
Domyślnie

Ta zmiana jedzenia przyznam jest dla mnie wygodna

np Banan, woda przegotowana ciepła lub zimna, ziarna słonecznika, orzechy, cynamon, kurkuma, pieprz (kurkumę stosuje się z pieprzem, taka reguła) z pokrzywą i mniszkiem, miksuję

albo zmiksowane pomidory z ziarnami i czymś jeszcze przyprawione
z dynią też jedzonko takie można robić

Głównie jadam teraz na surowo no chyba że najdzie mnie na coś tradycyjnego dawnego jedzenia.

Płatki jaglane gotowane na wodzie z mlekiem i orzechami lub sezamem

Wymyślać można różne zestawienia, głodna nie chodzę
__________________
Odpowiedź z Cytowaniem
  #18586  
Nieprzeczytane Dzisiaj, 12:09
Arti's Avatar
Arti Arti jest offline
Stały bywalec
 
Zarejestrowany: Sep 2008
Miasto: Radom
Posty: 19 031
Domyślnie

Na tym kanale jest sporo jeśli chodzi o surowe jedzenie https://www.youtube.com/user/merlin6521/videos
__________________
Odpowiedź z Cytowaniem
  #18587  
Nieprzeczytane Dzisiaj, 17:11
Siri's Avatar
Siri Siri jest offline
Stały bywalec
 
Zarejestrowany: Sep 2010
Posty: 16 827
Domyślnie

1. Przyprawy ostre i korzenne
Chili, imbir, ostra papryka, pieprz czy kurkuma zawierają kapsaicynę, która pobudza wydzielanie endorfin - hormonów szczęścia. Dodawaj więc do potraw pikantne przyprawy.

Imbir, cynamon, goździki...

Te korzenne pobudzają krążenie krwi, rozgrzewają organizm i sprawiają, że mózg jest lepiej dotleniony. Przez to pracuje efektywniej i wytwarza więcej neuroprzekaźników - dopaminy i serotoniny, które pozytywnie wpływają na nasz nastrój.


2. Dziurawiec i żeń-szeń
Dwa razy dziennie pij napar, który działa podobnie jak leki przeciwdepresyjne, choć znacznie słabiej. Łyżeczkę suszu z dziurawca zalej szklaną wrzątku, odstaw na 15 minut do zaparzenia. Możesz wypróbować ekstrakt z dziurawca - wystarczy wlać 15 kropli do 1/2 szklanki wody, wymieszać i pić codziennie rano.

Szałwia albo bazylia

Dobroczynny wpływ na układ nerwowy wywiera żeń-szeń, który dodaje też energii i witalności. Lekkie działanie uspokajające wykazuje szałwia i bazylia. Dwa razy dziennie sięgnij po napar z któregoś z tych ziół. Łyżkę suszu zalej wrzątkiem, odstaw na 20 minut, a następnie wypij



Czytaj więcej na https://www.styl.pl/zdrowie/news-pie...ampaign=chrome
__________________
Szczęście nie jest czymś co przychodzi gotowe. Ono pochodzi z twoich własnych działań.

~ Dalai Lama ~
Odpowiedź z Cytowaniem
  #18588  
Nieprzeczytane Dzisiaj, 17:22
Siri's Avatar
Siri Siri jest offline
Stały bywalec
 
Zarejestrowany: Sep 2010
Posty: 16 827
Domyślnie polecam herbatki

https://www.youtube.com/watch?v=JkLjzu98GJI
__________________
Szczęście nie jest czymś co przychodzi gotowe. Ono pochodzi z twoich własnych działań.

~ Dalai Lama ~
Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

 



Podobne wątki
Wątek Autor wątku Senior Cafe Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Agenci Podróży - 55 plus bez granic - komentarze es55ca Ogólny 16 30-05-2008 09:27
Wspomnienia z podróży ignesja Podróże, turystyka 7 19-05-2008 22:16

Narzędzia wątku Przeszukaj ten wątek
Przeszukaj ten wątek:

Zaawansowane wyszukiwanie

Zasady pisania postów
Nie Możesz: tworzenie nowych wątków
Nie Możesz: odpowiadanie na posty
Nie Możesz: wysłanie załączników
Nie Możesz: edytowanie swoich postów

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:09.

 
Powered by: vBulletin Version 3.5.4
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
 

  X   Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.   X