Wyświetl Pojedyńczy Post
  #16  
Nieprzeczytane 29-01-2009, 15:47
Mar-Basia's Avatar
Mar-Basia Mar-Basia jest offline
Stały bywalec
 
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Europa
Posty: 33 587
Domyślnie

Ha,ha...a pamietacie marke BIBA? Legendarna BIBA, jej genialne boutiki londynskie. W roku 1964 byla ilustratorka polskiego pochodzenia Barbara Hulanicki dala poczatki tej legendarnej marce. Klientami byli Twiggi, Yoko Ono, Cher....Jej magazyn , zaraz przy slawnym harrodsie byl odwiedzany przez wiele slawnych osob z aktualnego showbizu......
Bardzo zaluje, ze nie maialam mozliwosci zobaczyc magazynu BIBA w latach 60-tych , podobno bylo to cos! Widzialam go w Londynie w roku 1974 ale to juz nie byla ta sama legendarna BIBA.

Pare modeli marki BIBA.








Wycinki z prasy o BIBIE.
BIBA!

Barbara Hulanicka, urodzona w Warszawie w 1936 r., córka polskiego olimpijczyka i dyplomaty, w roku 1964 wraz z mężem, irlandczykiem Stephenem Fitz-Simonem, uruchomiła wysyłkową sprzedaż modnych, własnoręcznie zaprojektowanych ubrań. Kierowała się założeniem, że młode dziewczyny chcą ubierać się modnie i młodzieżowo, ale dysponują skromnymi funduszami, a szybko zmieniająca się gusta wymagają nowości.

Barbara Hulanicka była absolwentką Akademii Sztuk Pięknych, i ilustratorką mody w takich angielskich czasopismach jak „Homes and Gardens”, „The Times”, „Daily Express” czy „Vogue”. Dokumentowała m.in. modele strojów na pokazach domu mody Givenchy i Balenciaga w Paryżu. W swoich projektach inspirowała się secesją i art déco. Reklama modnej sukienki z różowej bawełny w kratkę w londyńskiej gazecie „The Daily Mirror” okazała się niebywałym sukcesem. Zamówienia na sukienkę za 25 szylingów osiągnęły kwotę 14 000 funtów.


http://www.artbiznes.pl/jsp/artbiznes/artykuly.jsp;jsessionid=ED8D47A52F34200CD017DF7488 2A6DC3?Typ=detal&Id=2&IdArtykulu=2028

Ale BIBA nie była marką przeznaczoną wyłącznie dla sławnych i bogatych. Wedle jednego z głównych założeń jej twórczyni, była ona producentem ubrań i dodatków, kosmetyków i elementów wyposażenia wnętrz, na które mogli pozwolić sobie wszyscy - ważne było to, że tworzyła nowy styl ubierania się i sposób bycia, którego fanami byli zarówno piękni i bogaci, jak i spragniona nowych, wyrazistych trendów młodzież.

http://moda.gazeta.pl/moda/1,77805,4498066.html
__________________
Kozła bój się z przodu, osła z tylu, a złego człowieka ze wszystkich stron.
Szczęśliwego człowieka nie można obrazić. Można go tylko rozśmieszyć
Dla zasady robie screeny wszystkich moich wypowiedzi!
Odpowiedź z Cytowaniem