Wyświetl Pojedyńczy Post
  #11704  
Nieprzeczytane 19-02-2020, 17:30
waclaw46 waclaw46 jest offline
Stały bywalec
 
Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Kraków
Posty: 17 615
Domyślnie

Zmarnowane szanse polskich nauczycieli
https://www.youtube.com/watch?v=2JSht3Rj1EM

Program stażowy dla nauczycieli w laboratorium CERN jest niedostępny dla Polaków. Bo urzędnicy i/lub politycy od kilku lat nie są w stanie naprawić błędu jaki popełniono w 2010 roku. Najbardziej tracą na tym nasze dzieci.

List, który 27.10.19r wysłałem m.in do Ministerstwa Edukacji i do ORE:
************************************************** ***********************

Szanowni Państwo,
jestem dziennikarzem naukowym, a jednym z tematów, którymi się zajmuję jest edukacja. Podczas niedawnej wizyty w ośrodku cząstek elementarnych CERN pod Genewą, dotarłem do statystyk z których wynika, że polscy nauczyciele nie uczestniczą w programach szkoleniowych organizowanych przez ośrodek. Nie zawsze tak było, np. w roku 2008 w szkoleniach organizowanych przez CERN uczestniczyło ponad 160 nauczycieli, a rok później grupa prawie 120 nauczycieli. Kilka lat temu, polscy nauczyciele przestali jednak brać udział w tych wyjazdach. Z rozmów z naukowcami zaangażowanymi w program międzynarodowych szkoleń wynika, że mimo ogromnego zainteresowania polskich nauczycieli, ich wyjazdy są niemożliwe ze względów proceduralnych. Przepisy (procedury) miały się zmienić wraz z reformą w wyniku której powstał ORE. Wiem też, że naukowcy z CERNu wielokrotnie informowali Państwa instytucję o problemie. W związku z zaistniałą sytuacją mam kilka pytań.

1. Czy opisana powyżej sytuacja jest Państwu znana?
2. Czy byliście Państwo informowani o braku procedur umożliwiających wybór nauczycieli i ich wyjazd do CERNu?
3. Dlaczego polscy nauczyciele nie mogą brać udziału w wyjazdach szkoleniowych do CERNu? Na czym polega problem proceduralny o którym usłyszałem w CERNie?
4. Dlaczego problem proceduralny nie został od kilku lat rozwiązany?

Z uszanowaniem,
Tomasz Rożek

Powolne ale cofanie się edukacji w krzewieniu nauki ,stare techniki nauczania , braku aktualizacji wiedzy , do jej rozwoju skutkuje niskim poziomem wiedzy studentów na pierwszym roku studiów.
Ci co zajmują kierownicze stanowiska w kuratoriach oświaty taj jak w Małopolsce dają się poznać jako propagatorzy wstecznych ideii którzy nie rozumieją współczesnego świata.
cdn.
Odpowiedź z Cytowaniem