Dzień dobry wszystkim!
Wraz z koleżankami i kolegami z mojej agencji interaktywnej postanowiliśmy popracować nad bankowością internetową, która byłaby przyjazna i dostosowana dla seniorów. Nie chcę zabrzmieć "seniorsistkowsko", nie uważam, że seniorzy to osoby, którym należą się specjalne wersje wszystkiego, wiem, że możecie poczuć się urażeni tym i odczuć niesprawiedliwe poczucie pewnego rodzaju niepełnosprawności.
Dlatego równie dobrze spodziewam się odpowiedzi w stylu: nie potrzebujemy specjalnej wersji bankowości internetowej. Bo i tak się może na koniec okazać i będzie to dla mnie jasny sygnał, że nie musimy naprawiać świata.
Faktem jednak jest, że z bankowości internetowej korzystają seniorzy w mniejszej sile niż osoby w wieku młodym. Zastanawiamy się z czego to wynika?
Czy np. interface jest nieczytelny (np. Za małe ikony, nieodpowiednie kolory) czy może zbyt skomplikowany (np. brak możliwości szybkiego utworzenia najważniejszych przelewów) itd.
Będę wdzięczny za państwa pomoc.
Pozdrawiam,
Łukasz