menu

senior.pl - aktywni w każdym wieku

Wróć   Klub Senior Cafe > Zdrowie > Choroby, badania, terapie
Zarejestruj się FAQ / Pomoc Szukaj Dzisiejsze Posty Oznacz Fora Jako Przeczytane

Odpowiedz
Narzędzia wątku Przeszukaj ten wątek
  #1  
Nieprzeczytane 07-01-2010, 19:08
czajola czajola jest offline
Początkujący
 
Zarejestrowany: Jan 2010
Posty: 2
Mruga oczkiem (żart) skaczące nogi


Sorki wielkie.
Jestem tu po raz pierwszy i przez pomyłkę ten temat znalazł się nie tam, gdzie powinien. Już naprawiam swój błąd.
Mam problemy z tzw. "skaczącymi nogami" - takie męczące skurcze łydek, które nie pozwalają spokojnie zasnąć, podróżować czy posiedzieć. Kłopotliwe to i denerwujące, zwłaszcza w towarzystwie, gdy trzeba sobie pochodzić, bo nie można wysiedzieć. O dłuższej podróży nie wspomnę.
Mam też problemy z żylakami, pojawiają sie coraz gęściej, najprawdopodobniej to genetyczne.
Chciałabym się poradzić czy porozmawiać z kimś, kto ma podobne dolegliwości - może już coś zażywał, chodzi mi głównie o te skurcze łydek.
Odpowiedź z Cytowaniem
  #2  
Nieprzeczytane 07-01-2010, 19:30
Alsko's Avatar
Alsko Alsko jest offline
Stały bywalec
 
Zarejestrowany: Jul 2007
Miasto: Warszawa
Posty: 34 883
Domyślnie

Cytat:
Napisał czajola
(...)
Mam problemy z tzw. "skaczącymi nogami" - takie męczące skurcze łydek, które nie pozwalają spokojnie zasnąć, podróżować czy posiedzieć.
To mogą być niedobory magnezu i potasu.
Magnez jest dostępny bez recepty, skuteczna dawka potasu - niestety nie. Recepta konieczna.
Cytat:
Mam też problemy z żylakami, pojawiają sie coraz gęściej, najprawdopodobniej to genetyczne.
Z tym problemem koniecznie do lekarza.
Powodzenia!
Odpowiedź z Cytowaniem
  #3  
Nieprzeczytane 07-01-2010, 20:04
sawana's Avatar
sawana sawana jest offline
Stały bywalec
 
Zarejestrowany: Nov 2008
Miasto: Podkowa Leśna
Posty: 2 457
Domyślnie

Czajolu
Witam Cię serdecznie na Seniorku!
Mam podobne problemy.Nareszcie jest ktos,kto rozumie co to znaczy"skaczące nogi" .To oczywiście jest żart.
Bardzo długo nie mogłam sobie dać z tym rady.Teraz mam ustawione leki i skończyly się narazie moje problemy.
Leki mam bardzo proste i dostępne bez recepty.Jeśli chcesz wiedzieć,odezwij sie do mnie na priv.Pozdrawiam.
__________________
Odpowiedź z Cytowaniem
  #4  
Nieprzeczytane 07-01-2010, 20:07
Jolina's Avatar
Jolina Jolina jest offline
Stały bywalec
 
Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: Koronowo
Posty: 24 501
Domyślnie Czajolu

Tak, te skurcze w łydkach , to na pewno brak głównie potasu ale i magnesu.
Miałam to samo , ba, i to w dużo szerszym stopniu, bo doszło do tego, że zaczęły się problemy ze wzrokiem.Np. złoto -srebrne zygzaki, nasilało się to.
Do tego , pewnego wieczoru , zamurowało mnie. Bo zamiast w widocznych
lampach ulicznych widzieć normalną niby kulę światła, ja widziałam.... półksiężyce , tak , takie malutkie rogale.Istna fatamorgana. Zaczęłam się poważnie niepokoić.W końcu wylądowałam w szpitalu.
Podłączono mnie z miejsca do kroplówki. W ciągu trzech dni przyjęłam
2,5 litra potasu.Już na drugi dzień księżyce znikły , i do dziś mam z tym spokój.Ale muszę brać Aspargin i Magnes.
Natomiast to jak nazwałaś "skakanie nóg", to jeżeli odczuwasz taki mdlący niby ból w kolanach, tak ja mam, to się nazywa - zespół niespokojnych nóg,mam to od lat ,do dziś.
O, rany , ale się rozpisałam m już kończę. Pozdrawiam i koniecznie udaj się do lekarza, do póki brak potasu nie jest zaawansowany.
Odpowiedź z Cytowaniem
  #5  
Nieprzeczytane 07-01-2010, 20:15
Jadzia_G's Avatar
Jadzia_G Jadzia_G jest offline
Stały bywalec
 
Zarejestrowany: Jan 2009
Miasto: Sosnowiec
Posty: 14 579
Domyślnie

Cytat:
Napisał czajola
Sorki wielkie.
Jestem tu po raz pierwszy i przez pomyłkę ten temat znalazł się nie tam, gdzie powinien. Już naprawiam swój błąd.
Mam problemy z tzw. "skaczącymi nogami" - takie męczące skurcze łydek, które nie pozwalają spokojnie zasnąć, podróżować czy posiedzieć. Kłopotliwe to i denerwujące, zwłaszcza w towarzystwie, gdy trzeba sobie pochodzić, bo nie można wysiedzieć. O dłuższej podróży nie wspomnę.
Mam też problemy z żylakami, pojawiają sie coraz gęściej, najprawdopodobniej to genetyczne.
Chciałabym się poradzić czy porozmawiać z kimś, kto ma podobne dolegliwości - może już coś zażywał, chodzi mi głównie o te skurcze łydek.
Witaj - wejdź na gogle i wpisz hasło "zespół niespokojnych nóg" może coś Ci to da. Pozdrawiam serdecznie. Ale w pierwszym rzędzie tak jak pisały poprzedniczki magnez i potas !!!
Odpowiedź z Cytowaniem
  #6  
Nieprzeczytane 08-01-2010, 11:26
czajola czajola jest offline
Początkujący
 
Zarejestrowany: Jan 2010
Posty: 2
Mruga oczkiem (żart)

Dzięki, Kochani, za porady.
Potas już wzięłam, magnezu nie mam w domu, ale nabędę.
Cieszę się, że są ludzie życzliwi.
I pamiętajcie, magnez i potas profilaktycznie
Odpowiedź z Cytowaniem
  #7  
Nieprzeczytane 08-01-2010, 12:12
tadeusz50's Avatar
tadeusz50 tadeusz50 jest offline
odszedł....
 
Zarejestrowany: Feb 2008
Miasto: Sosnowiec
Posty: 29 259
Domyślnie

Cytat:
Napisał czajola
Dzięki, Kochani, za porady.
Potas już wzięłam, magnezu nie mam w domu, ale nabędę.
Cieszę się, że są ludzie życzliwi.
I pamiętajcie, magnez i potas profilaktycznie

Witaj czajola.

Dostałem wiadomość w Twojej sprawie.Udaj się natychmiast do neurologa. Prawdopodobnie jest to tzw. zespół Ekboma, leczy się silnymi środkami ale nie potasem. Tyle na ten temat. Pozdrawiam
__________________
Rak nie wyrok-pieprzyć raka
Z miłości do świata – pomagam klikając http://ciekawnik.pl/swiat-wokol-nas/...magam-klikajac
Odpowiedź z Cytowaniem
  #8  
Nieprzeczytane 08-01-2010, 20:19
Jolina's Avatar
Jolina Jolina jest offline
Stały bywalec
 
Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: Koronowo
Posty: 24 501
Domyślnie Tadeuszu

Zespół Ekboma .....to jest własnie , zesół niespokojnych nóg.
Objawy to :
uczucie zmęczenia nóg
mrowienie - jakby mrówki pod skórą chodziły
uczucie jakby krew w żyłach się pieniła
Miałam też uczucie jakby w żyłach przesypywał się piasek...
Objawy narastają gdy nogi mam w spoczynku, najbardziej w nocy, ale i jak dłużej się siedzi , wtedy muszę wstać pochodzić, a jak nie mam możliwości chodzenia ( samochód) to chociaż silnie pomachać nogami i rozcierać kolana.
Po prostu ruch powoduje ustępowanie dolegliwości.
Nieznane jest pochodzenie choroby, czy raczej przyczyna powstawania tej choroby. Prawdopodobnie to niedobór dopaminy i jeszcze czegoś tam. MOŻE TEŻ POWODEM BYĆ REUMATOIDALNE ZAPALENIE STAWÓW I
NIEWYDOLNOŚĆ ŻYLNA.
U mnie to jest możliwe, gdyż mam silne zapalenie stawów.
Ja biore od paru lat tabletki Polfilin i Venescin,oraz maść Venescin.
Teraz od roku, już nie odczuwam tego przykrego odczucia pienienia się krwi, przesypywania się piasku itp. Ale ta niespokojność nóg została choć nie tak nasilona jak przed leczeniem.
Tadeusz, a magnez to jest zapisywany przy skurczach w łydkach i nie tylko,
a potas o którym pisałam przypisano bo miałam bardzo obniżony poziom ..
tylko 1/3 tego co powinnam mieć. objawy niedoboru potasu u mnie, opisałam w powyższym poprzednim poście.
Zaznaczam , że to opis dolegliwości i objawów jakie ja miałam, i rozpoznanie mojego przypadku.
Odpowiedź z Cytowaniem
  #9  
Nieprzeczytane 08-01-2010, 20:26
tadeusz50's Avatar
tadeusz50 tadeusz50 jest offline
odszedł....
 
Zarejestrowany: Feb 2008
Miasto: Sosnowiec
Posty: 29 259
Domyślnie

Jolino
Ja robiłem tylko za posłańca. Ktoś prosił mnie o przekazanie informacji. Ja na tym nie znam się.
__________________
Rak nie wyrok-pieprzyć raka
Z miłości do świata – pomagam klikając http://ciekawnik.pl/swiat-wokol-nas/...magam-klikajac
Odpowiedź z Cytowaniem
  #10  
Nieprzeczytane 12-03-2010, 14:57
Klonowski Klonowski jest offline
Początkujący
 
Zarejestrowany: Jan 2010
Posty: 9
Domyślnie

Problem "skaczących nóg" to może być, powtarzam MOŻE BYĆ problem niedoboru witamin i minerałów. Nie jestem lekarzem i nie mogę diagnozować. Jedyne, co mogę zrobić, to polecić zmianę trybu odżywiania. Wiadomo, że herbata i kawa wypłukują magnez z organizmu, niektóre witaminy nie wchłaniają się bez obecności innych. To bardzo kruchy mechanizm i trzeba o niego bardzo dbać. Przy okazji polecam artykuł "nie choruj"
Odpowiedź z Cytowaniem
  #11  
Nieprzeczytane 12-03-2010, 22:35
almara's Avatar
almara almara jest offline
Zagląda prawie codziennie
 
Zarejestrowany: Sep 2008
Miasto: Mazowsze
Posty: 244
Domyślnie

Miałam podobny problem. Wszystkie opisane dolegliwości występowały u mnie. A że miałam tzw. "siedzącą pracę" czasami trudno było wytrzymać. Wtedy poszłam do lekarza-chirurga (bo lekarz o takiej specjalności pracował w przychodni zakładowej) i dowiedziałam się, ze mam niewydolność żylną i limfatyczną. Dostałam leki, które zażywam już 15 lat i dolegliwości nie mam. Jedynym moim zmartwieniem, które pozostało to obrzęk nasilający się latem. Jak widzę swoje nogi np. na zdjęciu, to zastanawiam się, czy one na pewno należą do mnie, bo wyglądają, jak słonia
Piszesz o żylakach. One też świadczą o niewydolności krążenia żylnego.
__________________
Zapraszam na stronę Amazonek i do słuchania naszego Radia Pozytyw
Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

 



Podobne wątki
Wątek Autor wątku Senior Cafe Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Rady na zmęczone nogi - komentarze mojtrening.blox.pl Ogólny 8 04-04-2014 16:32
Kompresy na bolące nogi czubaka Choroby, badania, terapie 9 28-12-2009 10:50
rehabilitacja po złamaniu nogi ... ulsta45 Choroby, badania, terapie 5 30-11-2009 23:44

Narzędzia wątku Przeszukaj ten wątek
Przeszukaj ten wątek:

Zaawansowane wyszukiwanie

Zasady pisania postów
Nie Możesz: tworzenie nowych wątków
Nie Możesz: odpowiadanie na posty
Nie Możesz: wysłanie załączników
Nie Możesz: edytowanie swoich postów

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:33.

 
Powered by: vBulletin Version 3.5.4
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.