menu

senior.pl - aktywni w każdym wieku

Wróć   Klub Senior Cafe > Finanse > Senior w banku
Zarejestruj się FAQ / Pomoc Szukaj Dzisiejsze Posty Oznacz Fora Jako Przeczytane

Zobacz wyniki ankiety: Czy seniorzy mają kłopoty z korzystaniem z usług bankowych?
Tak 14 25.00%
Nie 34 60.71%
Nie wiem 8 14.29%
Głosujących: 56. Nie możesz głosować w tej sondzie

Odpowiedz
Narzędzia wątku Przeszukaj ten wątek
  #1  
Nieprzeczytane 30-07-2006, 17:15
admin's Avatar
admin admin jest offline
Administrator
 
Zarejestrowany: Jan 2006
Miasto: ..
Posty: 1 882
Domyślnie Dyskryminacja przy korzystaniu z usług bankowych?


Czy seniorzy mają kłopoty z korzystaniem z usług bankowych? Czy wiek utrudnia dostęp do korzystnych kredytów lub innych narzędzi finansowych? - Zapraszamy do odpowiedzi w ankiecie.

Ostatnio edytowane przez admin : 30-07-2006 o 17:20.
Odpowiedź z Cytowaniem
  #2  
Nieprzeczytane 07-09-2006, 13:01
Tomekkzs Tomekkzs jest offline
Początkujący
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Posty: 4
Domyślnie Innym wątkiem jest "nabijanie w butelkę"!

W dużej części przypadków problem polega na różnicy pokoleniowej (klient pracownik banku), różnicy generacji (pokolenie z przed okresu przemian gospodarczych) ale chyba przede wszystkim jest to efekt "wyścigu szczurów" w jakim znajduja się pracownicy banków. Oni mają prowizje od sprzedaży kolejnych produktów np. lokaty z funduszami, polisy za zrobienie lokaty bankowej, funduszy inwestycyjnych itp. Najlepszym dla nich klientem jest taki, który nic nie rozumie i poddaje się poleceniom wydawanym z okienka bankowego, ciesząc się że otrzyma nic nieznaczącą np. polisę ubezpieczeniową. Klient, który jest obsługiwany przy okienku bankowym, a nawet bardziej elegancko przy stoliku lub też w pokoiki typu VIP, tak naprawdę nie ma czasu na dokładne przeczytanie dokumentów pisanych drobnym "maczkiem", wiec zadaje pytania co go to będzie kosztowało? odpowiedzi są zazwyczaj proste i zachecajace do natychmiastowego podjęcia decyzji. Jednak koszty zaczynają się gdy klient zacznie cokolwiek robić z np. kredytem, inwestycją w fundusze, lokatą z funduszem. Wtedy zauważa, że potrąca mu sie za "to", za "tamto", za "owamto" wyciagając "na dowód kosztów"z teczki podpisane dokumenty itp. Uwaga generalną zasadą pracownika banku jest szybko załatwić klienta i odpowiadać krótko na pytania tak aby w kliencie nie rodziła się watpliwość, często stosuje się przemilczenia "niewygodnych paragrafów", które mogły by odroczyć decyzję klienta - tutaj przecież chodzi o uzyskanie premii za sprzedaż produktów. Emeryt, osoba starsza, dla takich "bankierów" jest wygodnym klientem bo z zazwyczaj "niewiele rozumie" i jest nieświadom konsekwencji, a tak naprawdę jest pasywny i cierpliwy w oczekiwaniu na obiecane np. zyski z lokaty w funduszach inwestycyjnych. Jednak zysk nie jest uzależniony od samego ulokowania np. odpowiedniej kwoty w funduszach. Na zyski wpływa wszystko to co się dzieje na rynkach finansowych i może się też okazać że strata będzie mocno "bolała". O specyfice rynków finansowych i inwestowania, pomocy w tym zakresie więcej piszę na swojej stronie http://www.infofirma.pl/atwojefinanse
Licze na Państwa komentarze.
Pozdrawiam
Odpowiedź z Cytowaniem
  #3  
Nieprzeczytane 28-12-2009, 18:06
robin robin jest offline
Początkujący
 
Zarejestrowany: Jan 2009
Posty: 30
Domyślnie

Myślę, że głównym problemem dla osób starszych są wszelkiego rodzaju elementy techniczne. Niektórzy nie potrafią korzystać z bankomatów, nie wspominając już o elektronicznych przelewach. Trochę zaniedbuje się w bankach osoby starsze, a przede wszystkim edukację. Oczywiście nie chcę oceniać tutaj wszystkich banków, bo od wielu osób słyszałem już pozytywne uwagi na temat Deutsche Banku, a konkretnie chodzi o to konto internetowe, z którym nawet starsze osoby, nie posiadające dużej wiedzy komputerowej, szybko i sprawnie sobie poradzą. Wystarczy tylko odpowiednia edukacja i odrobinę chęci ze strony banku.
Odpowiedź z Cytowaniem
  #4  
Nieprzeczytane 28-12-2009, 18:36
Alsko's Avatar
Alsko Alsko jest offline
Stały bywalec
 
Zarejestrowany: Jul 2007
Miasto: Warszawa
Posty: 34 899
Domyślnie

Nie mam żadnych technicznych problemów podczas korzystania z usług bankowych.
Obsługa konta przez Internet czy np. pobranie gotówki z bankomatu nie nastręcza żadnych trudności.
Jeśli czegoś nie wiem - pytam.

Nie podoba mi się natomiast zarządzenie - o ile się orientuję, działające we wszystkich bankach, sprawdzałam w kilku - którego mi nie pokazano na piśmie (po prostu rozwiązano umowę bez podania przyczyny), a które znosi "z automatu" prawo do debetu klientom, którzy skończyli 70 lat.
Dotyczy to każdego klienta, bez względu na wysokość jego dochodu. Byłam świadkiem rozmowy bankowca z panem, który oprócz emerytury otrzymuje tantiemy od wydawcy jego prac oraz ma jakieś dodatkowe dochody za wykłady. Także mu cofnięto prawo do debetu.
Banki nie chcą się znaleźć w sytuacji niewypłacalności właściciela konta z powodu śmierci.
Ale sposób rozwiązania tego problemu jest upokarzający.
Odpowiedź z Cytowaniem
  #5  
Nieprzeczytane 28-12-2009, 19:08
waclaw46 waclaw46 jest offline
Stały bywalec
 
Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Kraków
Posty: 17 601
Domyślnie

Nie spotkałem się z dyskryminacją przy korzystaniu z usług bankowych.Obecnie większe banki mają bankowość elektroniczną i najciekawszą ofertą z jaką się spotkałem to Alior Bank, bo za przelewy się nie płaci i można pobrać gotówkę z każdego bankomatu bez prowizji.
To że seniorzy szeroko nie korzystają z bankowości elektronicznej to nie za bardzo szeroki dostęp do internetu i bariera ekonomiczna związana z zakupem sprzętu.
Odpowiedź z Cytowaniem
  #6  
Nieprzeczytane 28-12-2009, 19:10
tadeusz50's Avatar
tadeusz50 tadeusz50 jest offline
odszedł....
 
Zarejestrowany: Feb 2008
Miasto: Sosnowiec
Posty: 29 259
Domyślnie

Na temat kont internetowych wypowiedziałem się tu
http://www.klub.senior.pl/senior-w-b...page2-118.html
Dodam tylko, że trzeba mieć komputer dostęp do internetu umieć go obsługiwać i pozbyć się strachu przed nieznanym.
__________________
Rak nie wyrok-pieprzyć raka
Z miłości do świata – pomagam klikając http://ciekawnik.pl/swiat-wokol-nas/...magam-klikajac
Odpowiedź z Cytowaniem
  #7  
Nieprzeczytane 28-12-2009, 19:30
waclaw46 waclaw46 jest offline
Stały bywalec
 
Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Kraków
Posty: 17 601
Domyślnie

Cytat:
Dodam tylko, że trzeba mieć komputer dostęp do internetu umieć go obsługiwać i pozbyć się strachu przed nieznanym.
Zgadzam się z tobą a informacje na tematy ekonomiczno bankowe można znaleźć na: portal@nbportal.pl jest prowadzona przez bank edukacja ekonomiczna i można skończyć kurs za darmo w ramach e learningu.
Odpowiedź z Cytowaniem
  #8  
Nieprzeczytane 29-12-2009, 17:40
weronika1 weronika1 jest offline
Stały bywalec
 
Zarejestrowany: Feb 2008
Posty: 4 500
Domyślnie

Nie czuję sie dyskryminowana w banku. Jestem traktowana jak każdy klient. Korzystam z konta internetowego. Do każdej nowości trzeba się przyzwyczaić.
__________________
https://www.youtube.com/watch?v=CQohgMEhp7c
Zmieniając siebie zmieniasz świat.
Odpowiedź z Cytowaniem
  #9  
Nieprzeczytane 29-12-2009, 17:50
Jadzia_G's Avatar
Jadzia_G Jadzia_G jest offline
Stały bywalec
 
Zarejestrowany: Jan 2009
Miasto: Sosnowiec
Posty: 14 579
Domyślnie

Jeżeli nigdy nie zalegało się z płatnościami ......to napewno nikt nie ma problemów z Bankami.
__________________
Jadzia G
Odpowiedź z Cytowaniem
  #10  
Nieprzeczytane 29-12-2009, 17:51
emerED's Avatar
emerED emerED jest offline
Zagląda prawie codziennie
 
Zarejestrowany: Nov 2009
Miasto: pomorskie
Posty: 221
Domyślnie

Cytat:
Napisał weronika1
Nie czuję sie dyskryminowana w banku. Jestem traktowana jak każdy klient. Korzystam z konta internetowego. Do każdej nowości trzeba się przyzwyczaić.
Wręcz przeciwnie ! To banki stają się natrętne w namawianiu do korzystania ze swoich usług! Senior-emeryt już nie straci pracy (co najwyżej przeniesie się do innego wymiaru, ale od tego pobierają ubezpieczenie)
Odpowiedź z Cytowaniem
  #11  
Nieprzeczytane 15-01-2010, 23:37
zosinek's Avatar
zosinek zosinek jest offline
Stały bywalec
 
Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: powiśle
Posty: 1 188
Domyślnie

Banki są natrętne. Jeśli raz zaciągnie się kredyt to przed spłaceniem do końca już namawiają na następny az trudno się obgonić.
__________________
"Innego życia nie będzie".
Odpowiedź z Cytowaniem
  #12  
Nieprzeczytane 16-01-2010, 07:38
tadeusz50's Avatar
tadeusz50 tadeusz50 jest offline
odszedł....
 
Zarejestrowany: Feb 2008
Miasto: Sosnowiec
Posty: 29 259
Domyślnie

Cytat:
Napisał emerED
Wręcz przeciwnie ! To banki stają się natrętne w namawianiu do korzystania ze swoich usług! Senior-emeryt już nie straci pracy (co najwyżej przeniesie się do innego wymiaru, ale od tego pobierają ubezpieczenie)
Dają banki kredyty, dają jak widać w tym wątku
http://www.klub.senior.pl/senior-w-b...tml#post553142
__________________
Rak nie wyrok-pieprzyć raka
Z miłości do świata – pomagam klikając http://ciekawnik.pl/swiat-wokol-nas/...magam-klikajac
Odpowiedź z Cytowaniem
  #13  
Nieprzeczytane 09-04-2011, 20:03
caryca1 caryca1 jest offline
Czasem zajrzy
 
Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: Poznań
Posty: 94
Domyślnie

Temat jakby trochę zastygł więc opiszę zabawną sytuację w jakiej brałam udział, gdy przed trzema laty chciałam uruchomić internetowy dostęp do mojego konta bankowego.
Gdy przedstawiłam panu przy okienku moja prośbę, pan pyta:
-czy ma pani komputer?
Odpowiadam, że tak. Pytanie:
- a internet?
Opowiadam, że oczywiście. I znów pytanie:
- a kto będzie za panią korzystał z tego internetowego dostępu?
Zdziwiona pytaniem, odpowiadam, że oczywiście ja i tylko ja.
Pan pokiwał głową i tak na wszelki wypadek jeszcze raz zapytał:
- czy na pewno zna się pani na komputerze?
Nie pozostało mi nic innego jak tylko z uśmiechem zapewnić tego pana, że komputer mam już od 5-ciu /wówczas/ lat.
Odpowiedź z Cytowaniem
  #14  
Nieprzeczytane 08-12-2011, 10:40
vitalis vitalis jest offline
Początkujący
 
Zarejestrowany: Dec 2011
Posty: 4
Domyślnie

jesli potrafi sie korzystac z komputera i internetu, to uslugi bankowe przez internet sa nawet przyjazniejsza opcja. w inernecie mam tyle czasu na zalatwienie sprawy, ile potrzebuje. jesli niektore terminy sa dla mnie niejasne, moge to sprawdzic, mam czas, by pomyslec. jesli zas stoje przy okienku - musze sie sprezac, wymaga sie ode mnie szybkich odpowiedzi i reakcji. internet gora!
Odpowiedź z Cytowaniem
  #15  
Nieprzeczytane 08-12-2011, 11:31
jasinek123's Avatar
jasinek123 jasinek123 jest offline
Stały bywalec
 
Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Zabrze
Posty: 11 863
Domyślnie

Mam konto w Polbanku
jestem bardzo zadowolony z usług tego banku
Obsługa taka, jak stoje w kolejce zapraszają do pokoiku
Przelewy przez internet,bez problemów.
Bankomaty wypłacają pieniądze,ale też biorą z powrotem.
Fajnie byc w takim banku!
Odpowiedź z Cytowaniem
  #16  
Nieprzeczytane 13-02-2012, 11:44
zosinek's Avatar
zosinek zosinek jest offline
Stały bywalec
 
Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: powiśle
Posty: 1 188
Domyślnie

Cytat:
Napisał vitalis
jesli potrafi sie korzystac z komputera i internetu, to uslugi bankowe przez internet sa nawet przyjazniejsza opcja. w inernecie mam tyle czasu na zalatwienie sprawy, ile potrzebuje. jesli niektore terminy sa dla mnie niejasne, moge to sprawdzic, mam czas, by pomyslec. jesli zas stoje przy okienku - musze sie sprezac, wymaga sie ode mnie szybkich odpowiedzi i reakcji. internet gora!

Potrafię korzystać z komputera i internetu ale ciagle sie boję korzystać z internetowych przelewów. a co bedzie jak komputer sie zawiesi albo w trakcie zalatwiania perzelewu wyłączą prąd lub zepsuje isę komputer/ Czy to trzeba mieć specjalne płatne zabezpieczenia przeciw wirusom? jak dotychczas korzystam z bezpłatnych zabezpieczeń.
__________________
"Innego życia nie będzie".
Odpowiedź z Cytowaniem
  #17  
Nieprzeczytane 16-04-2012, 22:42
spinoo's Avatar
spinoo spinoo jest offline
Czasem zajrzy
 
Zarejestrowany: Feb 2012
Miasto: Wrocław
Posty: 146
Domyślnie

Cytat:
Napisał zosinek
Czy to trzeba mieć specjalne płatne zabezpieczenia przeciw wirusom? jak dotychczas korzystam z bezpłatnych zabezpieczeń.
Za duzo by mówic ,tak trzeba i to jak najlepsze , ale tez miec nawyki , nie otwierac poczty od nieznajomych a zwłaszcza załącznikow. Bank nigdy nie pyta o hasła , piny itd. A co jak sie zawiesi , braknie proądu...? NIc po prostu sprawdzisz jak bedzie działac czy przelew poszedł czy nie , masz te wszystkie informacje w swoim panelu jakkolwiek sie w danym banku nazywa. Nie wyobrazam sobie dreptac do banku, wypełniac druki itd. Wszystko ale to wszystko załatwiam przez net.
Odpowiedź z Cytowaniem
  #18  
Nieprzeczytane 22-06-2012, 13:29
matisek matisek jest offline
Początkujący
 
Zarejestrowany: Feb 2012
Posty: 26
Domyślnie

Myślę, że nie warto się nadmiernie stresować i najlepiej zatrudnić kogoś do pomocy. Wykwalifikowanemu pracownikowi zajmie to godzinę, a my nie musimy marnować całego dnia. Polecam http://www.grupatrinity.pl/. Sam czasem korzystam z ich usług i jestem zadowolony.
Odpowiedź z Cytowaniem
  #19  
Nieprzeczytane 20-03-2013, 18:48
Klara54 Klara54 jest offline
Początkujący
 
Zarejestrowany: Mar 2013
Miasto: Polska
Posty: 23
Domyślnie

A ja po długich namowach zmieniłam niedawno konto na Kasy stefczyka. I byłam bardzo mile zaskoczona, że młode panie w oddziale z taką serdecznością się do mnie zwracają. W innych bankach zdarzyło mi się, że konsultantki (doradczynie?) widząc osobę po 50-tce nie wysilały się, aby w pełni zaprezentować ofertę. No cóż. Wydaje mi się, że dobrze wybrałam. Zwłaszcza, że pani w oddziale świetnie mi wyjaśnia wszystkie niuanse i czuję, że nie stara mi się wcisnąć byle czego, a faktycznie słucha, jakie są moje potrzeby.
Odpowiedź z Cytowaniem
  #20  
Nieprzeczytane 20-10-2014, 15:33
Mermera Mermera jest offline
Użytkownik zabanowany
 
Zarejestrowany: Aug 2012
Miasto: Chełm
Posty: 156
Domyślnie

A ja tam nie zauważyłam żadnej dyskryminacji
Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

 



Podobne wątki
Wątek Autor wątku Senior Cafe Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Dyskryminacja na rynku pracy - komentarze Basia. Ogólny 7 13-05-2007 16:48

Narzędzia wątku Przeszukaj ten wątek
Przeszukaj ten wątek:

Zaawansowane wyszukiwanie

Zasady pisania postów
Nie Możesz: tworzenie nowych wątków
Nie Możesz: odpowiadanie na posty
Nie Możesz: wysłanie załączników
Nie Możesz: edytowanie swoich postów

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:16.

 
Powered by: vBulletin Version 3.5.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.