PDA

View Full Version : Seria artykułów o portalach e-learningowych


reporter24
27-12-2010, 17:02
Witam Państwa bardzo serdecznie.

Z zawodu jestem dziennikarzem. Moją główną tematyką są innowacyjne rozwiązania z zakresu polepszania komunikacji między seniorami. W rozmowie z pracownikami Gdyńskiego Uniwersytetu III Wieku odkryłem, że istnieją ludzie, którzy zajmują się problemami seniorów. W mojej codziennej pracy zajmuję się wyszukiwaniem nowych stron i technologii które polepszają waszą komunikacje.

Doszedłem do wniosku, że owe forum będzie idealnym miejscem, do zamieszczania serii artykułów na temat portalów e-learningowych.

Jednak na początku chciałbym opisać problem z jakim borykam się przy mojej codziennej pracy.

Senior jest osobą w pewien sposób odrzucaną przez nowoczesne i zaawansowane technologicznie społeczeństwo. Nie rozumiem czemu tak się dzieje, ponieważ za 10 lat seniorzy będą zajmować 1/3 populacji Unii Europejskiej.
Moim marzeniem jest to, aby przekonać społeczeństwo, iż senior to także osoba, która poszukuje nowinek technologicznych i może je zrozumieć.

Na szczęście jest rozwiązanie, ponieważ są firmy, organizacje pozarządowe, jednostki budżetowe oraz ludzie którzy budzą się na potrzeby seniorów. Ostatnio przeprowadziłem wywiad z dwójką bardzo wartościowych ludzi, pracowników Gdyńskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku, którzy stworzyli świetny portal dla seniorów.
Ludzie Ci nakręcili zestaw filmów, zawierających materiały z zakresu obsługi komputera i internetu. Filmów jest tam na prawdę dużo, a lektor tłumaczy nam wszystko bardzo dokładnie i tak, aby każdy nawet kompletny laik mógł się tego nauczyć.
Dodatkowym atutem tej strony jest to, iż jest ona zupełnie darmowa, co na prawdę rzadko się zdarza. Twórcy w rozmowie ze mną przyznali, że na chwilę obecną stać ich na finansowanie projektu z zasobów własnych, a praca na rzecz seniorów to ich pasja.