|
Zobacz wyniki ankiety: Czy seniorzy mają kłopoty z korzystaniem z usług bankowych? | |||
Tak | 14 | 25.00% | |
Nie | 34 | 60.71% | |
Nie wiem | 8 | 14.29% | |
Głosujących: 56. Nie możesz głosować w tej sondzie |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten wątek |
|
Zobacz wyniki ankiety: Czy seniorzy mają kłopoty z korzystaniem z usług bankowych? | |||
Tak | 14 | 25.00% | |
Nie | 34 | 60.71% | |
Nie wiem | 8 | 14.29% | |
Głosujących: 56. Nie możesz głosować w tej sondzie |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten wątek |
#1
|
||||
|
||||
Dyskryminacja przy korzystaniu z usług bankowych?
Czy seniorzy mają kłopoty z korzystaniem z usług bankowych? Czy wiek utrudnia dostęp do korzystnych kredytów lub innych narzędzi finansowych? - Zapraszamy do odpowiedzi w ankiecie.
Ostatnio edytowane przez admin : 30-07-2006 o 16:20. |
#2
|
|||
|
|||
Innym wątkiem jest "nabijanie w butelkę"!
W dużej części przypadków problem polega na różnicy pokoleniowej (klient pracownik banku), różnicy generacji (pokolenie z przed okresu przemian gospodarczych) ale chyba przede wszystkim jest to efekt "wyścigu szczurów" w jakim znajduja się pracownicy banków. Oni mają prowizje od sprzedaży kolejnych produktów np. lokaty z funduszami, polisy za zrobienie lokaty bankowej, funduszy inwestycyjnych itp. Najlepszym dla nich klientem jest taki, który nic nie rozumie i poddaje się poleceniom wydawanym z okienka bankowego, ciesząc się że otrzyma nic nieznaczącą np. polisę ubezpieczeniową. Klient, który jest obsługiwany przy okienku bankowym, a nawet bardziej elegancko przy stoliku lub też w pokoiki typu VIP, tak naprawdę nie ma czasu na dokładne przeczytanie dokumentów pisanych drobnym "maczkiem", wiec zadaje pytania co go to będzie kosztowało? odpowiedzi są zazwyczaj proste i zachecajace do natychmiastowego podjęcia decyzji. Jednak koszty zaczynają się gdy klient zacznie cokolwiek robić z np. kredytem, inwestycją w fundusze, lokatą z funduszem. Wtedy zauważa, że potrąca mu sie za "to", za "tamto", za "owamto" wyciagając "na dowód kosztów"z teczki podpisane dokumenty itp. Uwaga generalną zasadą pracownika banku jest szybko załatwić klienta i odpowiadać krótko na pytania tak aby w kliencie nie rodziła się watpliwość, często stosuje się przemilczenia "niewygodnych paragrafów", które mogły by odroczyć decyzję klienta - tutaj przecież chodzi o uzyskanie premii za sprzedaż produktów. Emeryt, osoba starsza, dla takich "bankierów" jest wygodnym klientem bo z zazwyczaj "niewiele rozumie" i jest nieświadom konsekwencji, a tak naprawdę jest pasywny i cierpliwy w oczekiwaniu na obiecane np. zyski z lokaty w funduszach inwestycyjnych. Jednak zysk nie jest uzależniony od samego ulokowania np. odpowiedniej kwoty w funduszach. Na zyski wpływa wszystko to co się dzieje na rynkach finansowych i może się też okazać że strata będzie mocno "bolała". O specyfice rynków finansowych i inwestowania, pomocy w tym zakresie więcej piszę na swojej stronie http://www.infofirma.pl/atwojefinanse
Licze na Państwa komentarze. Pozdrawiam |
#3
|
|||
|
|||
Myślę, że głównym problemem dla osób starszych są wszelkiego rodzaju elementy techniczne. Niektórzy nie potrafią korzystać z bankomatów, nie wspominając już o elektronicznych przelewach. Trochę zaniedbuje się w bankach osoby starsze, a przede wszystkim edukację. Oczywiście nie chcę oceniać tutaj wszystkich banków, bo od wielu osób słyszałem już pozytywne uwagi na temat Deutsche Banku, a konkretnie chodzi o to konto internetowe, z którym nawet starsze osoby, nie posiadające dużej wiedzy komputerowej, szybko i sprawnie sobie poradzą. Wystarczy tylko odpowiednia edukacja i odrobinę chęci ze strony banku.
|
#4
|
||||
|
||||
Nie mam żadnych technicznych problemów podczas korzystania z usług bankowych.
Obsługa konta przez Internet czy np. pobranie gotówki z bankomatu nie nastręcza żadnych trudności. Jeśli czegoś nie wiem - pytam. Nie podoba mi się natomiast zarządzenie - o ile się orientuję, działające we wszystkich bankach, sprawdzałam w kilku - którego mi nie pokazano na piśmie (po prostu rozwiązano umowę bez podania przyczyny), a które znosi "z automatu" prawo do debetu klientom, którzy skończyli 70 lat. Dotyczy to każdego klienta, bez względu na wysokość jego dochodu. Byłam świadkiem rozmowy bankowca z panem, który oprócz emerytury otrzymuje tantiemy od wydawcy jego prac oraz ma jakieś dodatkowe dochody za wykłady. Także mu cofnięto prawo do debetu. Banki nie chcą się znaleźć w sytuacji niewypłacalności właściciela konta z powodu śmierci. Ale sposób rozwiązania tego problemu jest upokarzający. |
#5
|
|||
|
|||
Nie spotkałem się z dyskryminacją przy korzystaniu z usług bankowych.Obecnie większe banki mają bankowość elektroniczną i najciekawszą ofertą z jaką się spotkałem to Alior Bank, bo za przelewy się nie płaci i można pobrać gotówkę z każdego bankomatu bez prowizji.
To że seniorzy szeroko nie korzystają z bankowości elektronicznej to nie za bardzo szeroki dostęp do internetu i bariera ekonomiczna związana z zakupem sprzętu. |
#6
|
||||
|
||||
Na temat kont internetowych wypowiedziałem się tu
http://www.klub.senior.pl/senior-w-b...page2-118.html Dodam tylko, że trzeba mieć komputer dostęp do internetu umieć go obsługiwać i pozbyć się strachu przed nieznanym.
__________________
Rak nie wyrok-pieprzyć raka Z miłości do świata – pomagam klikając http://ciekawnik.pl/swiat-wokol-nas/...magam-klikajac |
#7
|
|||
|
|||
Cytat:
|
#8
|
|||
|
|||
Nie czuję sie dyskryminowana w banku. Jestem traktowana jak każdy klient. Korzystam z konta internetowego. Do każdej nowości trzeba się przyzwyczaić.
|
#9
|
||||
|
||||
Jeżeli nigdy nie zalegało się z płatnościami ......to napewno nikt nie ma problemów z Bankami.
__________________
Jadzia G |
#10
|
||||
|
||||
Cytat:
|
#11
|
||||
|
||||
Banki są natrętne. Jeśli raz zaciągnie się kredyt to przed spłaceniem do końca już namawiają na następny az trudno się obgonić.
__________________
"Innego życia nie będzie". |
#12
|
||||
|
||||
Cytat:
http://www.klub.senior.pl/senior-w-b...tml#post553142
__________________
Rak nie wyrok-pieprzyć raka Z miłości do świata – pomagam klikając http://ciekawnik.pl/swiat-wokol-nas/...magam-klikajac |
#13
|
|||
|
|||
Temat jakby trochę zastygł więc opiszę zabawną sytuację w jakiej brałam udział, gdy przed trzema laty chciałam uruchomić internetowy dostęp do mojego konta bankowego.
Gdy przedstawiłam panu przy okienku moja prośbę, pan pyta: -czy ma pani komputer? Odpowiadam, że tak. Pytanie: - a internet? Opowiadam, że oczywiście. I znów pytanie: - a kto będzie za panią korzystał z tego internetowego dostępu? Zdziwiona pytaniem, odpowiadam, że oczywiście ja i tylko ja. Pan pokiwał głową i tak na wszelki wypadek jeszcze raz zapytał: - czy na pewno zna się pani na komputerze? Nie pozostało mi nic innego jak tylko z uśmiechem zapewnić tego pana, że komputer mam już od 5-ciu /wówczas/ lat. |
#14
|
|||
|
|||
jesli potrafi sie korzystac z komputera i internetu, to uslugi bankowe przez internet sa nawet przyjazniejsza opcja. w inernecie mam tyle czasu na zalatwienie sprawy, ile potrzebuje. jesli niektore terminy sa dla mnie niejasne, moge to sprawdzic, mam czas, by pomyslec. jesli zas stoje przy okienku - musze sie sprezac, wymaga sie ode mnie szybkich odpowiedzi i reakcji. internet gora!
|
#15
|
||||
|
||||
Mam konto w Polbanku
jestem bardzo zadowolony z usług tego banku Obsługa taka, jak stoje w kolejce zapraszają do pokoiku Przelewy przez internet,bez problemów. Bankomaty wypłacają pieniądze,ale też biorą z powrotem. Fajnie byc w takim banku! |
#16
|
||||
|
||||
Cytat:
Potrafię korzystać z komputera i internetu ale ciagle sie boję korzystać z internetowych przelewów. a co bedzie jak komputer sie zawiesi albo w trakcie zalatwiania perzelewu wyłączą prąd lub zepsuje isę komputer/ Czy to trzeba mieć specjalne płatne zabezpieczenia przeciw wirusom? jak dotychczas korzystam z bezpłatnych zabezpieczeń.
__________________
"Innego życia nie będzie". |
#17
|
||||
|
||||
Cytat:
|
#18
|
|||
|
|||
Myślę, że nie warto się nadmiernie stresować i najlepiej zatrudnić kogoś do pomocy. Wykwalifikowanemu pracownikowi zajmie to godzinę, a my nie musimy marnować całego dnia. Polecam http://www.grupatrinity.pl/. Sam czasem korzystam z ich usług i jestem zadowolony.
|
#19
|
|||
|
|||
A ja po długich namowach zmieniłam niedawno konto na Kasy stefczyka. I byłam bardzo mile zaskoczona, że młode panie w oddziale z taką serdecznością się do mnie zwracają. W innych bankach zdarzyło mi się, że konsultantki (doradczynie?) widząc osobę po 50-tce nie wysilały się, aby w pełni zaprezentować ofertę. No cóż. Wydaje mi się, że dobrze wybrałam. Zwłaszcza, że pani w oddziale świetnie mi wyjaśnia wszystkie niuanse i czuję, że nie stara mi się wcisnąć byle czego, a faktycznie słucha, jakie są moje potrzeby.
|
#20
|
|||
|
|||
A ja tam nie zauważyłam żadnej dyskryminacji
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Senior Cafe | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Dyskryminacja na rynku pracy - komentarze | Basia. | Ogólny | 7 | 13-05-2007 15:48 |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten wątek |
|
|